Disse byene kan vinne AF-kollektivet

I hele høst har studenter over hele landet konkurrert om å vinne en plass i AF-kollektivet. Over 1900 deltagere registrerte seg i konkurransen, og de ivrigste har lagt inn en betydelig innsats for å gå til topps.

I disse dager får finalistene beskjed om at de er videre.  I februar blir det endelig bestemt hvilken by som får AF-kollektivet.
I disse dager får finalistene beskjed om at de er videre. I februar blir det endelig bestemt hvilken by som får AF-kollektivet.

Som en del av rekrutteringsarbeidet åpner AF Gruppen et studentkollektiv høsten 2019. Her vil de beste ingeniør- og økonomistudentene i landet få bo gratis i ett år.

Nå er det avklart at de tre finaleskolene blir NTNU, Høgskulen på Vestlandet og OsloMet. Studentene slo ut konkurrentene fra Universitetet i Agder og NMBU i semifinalen. Det betyr at AF-kollektivet skal ligge i enten Trondheim, Bergen eller Oslo!

De studentene som går videre fra disse tre skolene får invitasjon til finalehelg, som avholdes i Trysil i februar. I finalen vil deltagerne måtte bryne seg på en rekke utfordringer med resten av sitt skole-team. Det blir også tid til ski og annen moro innimellom by-kampene. Når helgen er over vet vi hvilken by som får AF-kollektivet neste høst.

– Det er hyggelig at så mange har engasjert seg i konkurransen. Studentene har lagt inn en formidabel innsats, sier rekrutteringsansvarlig i AF Gruppen, Sif Løvdal. Hun sier at det var en vanskelig utvelgelsesprosess, fordi nivået var høyt.

– Nå gleder vi oss veldig til å treffe finalistene i Trysil, og få anledning til å bli kjent. Og så blir det jo spennende å se hvilket team som går av med seieren.

Førstepremien inkluderer ikke bare et års gratis opphold i kollektiv sammen med dyktige medstudenter. De utvalgte vil også ha mulighet til å få eksamenshjelp fra erfarne fagfolk i AF og bistand til studentoppgave. De vil få innføring i ny teknologi i en stadig mer digitalisert byggebransje og sjansen til å bli med ut på AF Gruppens innovative prosjekter. Kollektiv-beboerne vil også ha mulighet til å få sommerjobb i AF Gruppen.

Les mer om AF-kollektivet her!

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 13,7 mrd kroner i 2017 og har i dag ca 4200 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Helt siden selskapet ble etablert har AF vært uavhengig og stolt på egen kraft og kompetanse til å løse komplekse utfordringer. Entreprenørånden i AF har vært preget av en evne og vilje til å tenke litt annerledes og å finne bedre og mer fremtidsrettede måter å skape verdier på.

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi, Offshore og Sverige.