LAB Entreprenør rehabiliterer og bygger om Augustin Hotel i Bergen

LAB Entreprenør, et selskap i AF Gruppen, har inngått avtale med REQ om rehabilitering og ombygging av Augustin Hotel i Bergen.

LAB Entreprenør skal rehabilitere og bygge om Hotell Augustin Bergen for REQ
LAB Entreprenør skal rehabilitere og bygge om Hotell Augustin Bergen for REQ LAB Entreprenør

Hotellet er lokalisert i Bergen sentrum, og er et av Bergens eldste hotell. Den eldste delen ble bygd i Jugendstil i 1909. Bygget befinner seg på historisk og fredet grunn. I kjelleren finner man blant annet et av byens eldste vertshus (Altonakjelleren) med historie tilbake til første halvdel av 1600-tallet.

Prosjektet består av rehabilitering og ombygning av eksisterende hotell med 142 rom til leilighetshotell med 104 rom og revitalisering av lokalene på bakkeplan for ny eier og ny leietager.

-Vi er svært takknemlig for å bli valgt til å gjennomføre et spennende prosjekt i Bergen sentrum for REQ. Dette er med på å utvikle vår kompetanse videre med å verne og revitalisere bygningene i byen vår. Det å bevare fremfor å rive og bygge nytt er det største bidraget vi kan gjøre i for å redusere utslipp i vår bransje forteller administrerende direktør Gard Kvalheim.

Kontrakten er en totalentreprise og har en verdi på ca. MNOK 115 ekskl. mva.

Byggearbeidene har startet og planlagt ferdigstillelse er i 4. kvartal 2024

LAB Entreprenør skal rehabilitere og bygge om Hotell Augustin Bergen for REQ