Det blir ikke streik i Power Porsgrunn

I dag skrev Power Porsgrunn under på tariffavtalen med Handel og Kontor i Norge (HK). Den varslede streiken fra lørdag 21. april er dermed avblåst.
1. nestleder Bjørn Mietinen

– Dette er en viktig seier for våre medlemmer, det organiserte og seriøse arbeidslivet, og for ordna forhold, sier 1. nestleder i HK Bjørn Mietinen.

Power Porsgrunn ønsket i utgangspunktet ikke å skrive under på tariffavtalen etter forhandlinger med HK. Da heller ikke meklingen førte fram, måtte HK gå til det skritt å varsle streik for våre medlemmer i Power Porsgrunn. Nå er avtalen signert og streiken avblåst.

- Vi er glade for at vi fikk på plass tariffavtalen uten streik. Dette er en god dag for våre medlemmer i Power Porsgrunn. Nå vil vi sammen med arbeidsgiver se framover, og regner med at vi får et godt og konstruktivt samarbeid, sier regionkontorleder i HK Region Østlandet sør, Lena Reitan.

1. nestleder Bjørn Mietinen