Deloitte kåret til Årets Konsulentselskap 2016

Prisen ble delt ut på Grand Hotel på Konsulentkonferansen arrangert av Konsulentguiden, Virke og Kapital. Finalistene i klassen «Årets Konsulentselskap» var SopraSteria, Capgemini og Deloitte.
Sjur Gaaseide og Eva Gjøvikli mottar prisen for Årets Konsulentselskap 2016. Prisen deles ut av jurymedlem Per Høiby.

Deloitte vant med sin løsning innenfor strategisk ledelsesutvikling for DNB som handler om utfordringen: Hvordan utvikle ledere som lykkes i en hverdag i kontinuerlig endring – og som evner å gjennomføre, ikke bare snakke om endring.

Gjør ledere bedre på å manøvrere et finans-landskap i rask endring

Prosjektet synliggjør selskapets verdier i arbeid med lederutvikling i en bransje i rask endring. Prosjektet går ut på å ruste ledere til å manøvrere i et landskap der ny finansteknologi brått kaster vrak på etablerte oppgaver og rutiner som bank- og finansinstitusjoner har utført i over 30 år.

I prosjektet tar Deloitte utgangspunkt i hvordan ledere kan navigere i de disruptive trendene som treffer bank- og finanssektoren; blockchain, reguleringer, robotics og delingsøkonomi.

Sammen har vi fått til noe unikt

– Deloitte ble vår naturlige samarbeidspartner fordi de evner å kombinere ulike perspektiver: det faglige perspektivet, globale trender og hva som rører seg innenfor financial services industry. Deloitte er den eneste virksomheten vi har jobbet med som virkelig har lykkes med å utfordre oss faglig. Sammen har vi fått til noe helt unikt, sier Arne Beek, SVP leadership and organizational development i DNB.

– Prisen, og ikke minst kundens anerkjennelse, er velfortjent og går til våre dyktige medarbeidere med sterk faglig forankring og engasjement, sier Sjur Gaaseide, leder for Consulting i Deloitte.

– Vi takker for oppdraget fra DNB. De har sett viktigheten av å utdanne ledere som kan møte nye tider ved å kreve at de er mer kundeorienterte, innovative og agile.

Vunnet flere priser

Prisen setter vi på peishylla sammen flere andre, blant annet har vi blitt kåret til det ledende konsulentselskapet i verden (Kennedy Information Group), verdensledende innen Business Technology Transformation (Forrester) verdensledende innenfor Business Analytics Services (Gartner), sier Aase Aamdal Lundgaard, managing partner i Deloitte.

Deloitte AS er DTTLs medlemsfirma i Norge. Deloitte er en av verdens største leverandør av profesjonelle tjenester innen revisjon, rådgivning og advokattjenester