Fristad Film

Bror og søster vant filmpris i Hollywood

Filmregissør og manusforfatter Sondre Fristad (27 år) sin film om søsteren Pernille Fristad (24 år) vant pris for beste kortfilm dokumentar under en filmfestival i Hollywood i helgen. Filmen handler om klesdesigneren Pernille Fristad sin lange og tunge vei fra å ha sykdommen ME til å få flere suksessfulle runway show under New York Fashion Week med klesmerket Kepaza.

Filmen: "Kepaza - The road to New York Fashion Week" vant pris for beste kortfilm dokumentar under Hollywood International Moving Pictures Film Festival (HIMPFF) lørdag 27 januar 2018. Det er filmregissør og manusforfatter Sondre Fristad som har laget filmen om søsteren og klesdesigneren sin lange og tunge vei fra å ha sykdommmen ME til å ha levert flere suksessfulle runway show på Fashion Gallery New York Fashion Week med klesmerket Kepaza.

Sondre stakk også av med pris for beste komedie for filmen - Morning After - som er sett av nærmere 500.000 personer på YouTube.

Kepaza - The Road to New York Fashion Week
Videokanal

Om Fristad Film

Fristad Film
Jansveien 16
1354 BÆRUMS VERK

+47 478 89 841http://www.fristadfilm.com

Sondre Fristad (27) er en ung norsk regissør med Bachelor grad i Creative Arts Film og TV fra Deakin University i Melbourne, Australia. I 2016 hadde Sondre Internship for Cold Iron Pictures i Beverly Hills og jobbet bl.a på filmen Swiss Army Man.

Han har allerede jobbet på følgende norske langfilmer: The Dextape, Haram, Kongens Nei og Operasjon Arktis. Sondre har jobbet med skuespillere som Trond Teigen, Vanessa Borgli, Elg Elgesem og Jamie Binnion. Han har bl.a. filmet, regissert og designet musikk videoer med artister som Astrid S, Alexandra Joner, Matoma, Sandra Lyng, Madcon, A-lee, Rybak og Sonny Alven.

Sondre har skrevet og regissert kortfilmene; Quiet by the river, Kepaza - The Road to New York, Alex og The Morning After. Alle med internasjonal suksess og dette har gitt han 10 priser, hvorav 7 i Hollywood. Han har vunnet priser både for kortfilmer, musikkvideoer og dokumentarfilmer.

Han har produsert kortfillmene; Anarchy, Dr Johansen og Heritage. Sistnevnte har fått mye oppmerksomhet i Europa og kom inn på Weniff film festivalen i Norge i 2016.

Sondre er medeier i selskapet Fristad Film sammen med bror og skuespiller Brede Fristad og far Sigurd Fristad. www.fristadfilm.com

Pernille Fristad (24 år) er utdannet klesdesigner fra Moteskolen Esmod International, der hun fikk gullnålen som beste student. Pernille eier og driver klesmerket Kepaza www.kepaza.no. Hun har bl.a hatt praksisplass hos den kjente amerikanske klesdesigneren Jeremy Scott og det norske klesmerket By TiMo.

Kepaza designer klær for en sterk, leken, fargerik og kul dame i alle aldre. «Be playful» er mottoet til Kepaza! Kepaza har allerede kledd opp Sophie Elise under Kjendisgallaen i 2016 og Highasakite under Nobelfredspriskonserten 2016.

Kepaza sine tre første kleskolleksjoner er vist på private runway show på Fashion Gallery New York Fashion Week.

Følg saker fra Fristad Film

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Fristad Film på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Fristad Film