Fristad Film

Norsk regissør vinner pris i Hollywood

Filmregissør og manusforfatter Sondre Fristad (26 år) fra Bærum vinner pris for filmen "Alex." Sondre vant 3 priser i mai, og mottar statuett for filmen "Alex" 7 Januar under Hollywood International Moving Pictures Film Festival 2017. Filmen er hittil vist på 17 filmfestivaler i 3 verdensdeler og har vunnet 2 priser tidligere.

Kortfilmen Alex er et norsk drama som handler om en ung mann som strever med sin seksuelle identitet ovenfor sine venner.

Brede Fristad spiller hovedrollen i "Alex".

«Det var veldig stort, nesten uvirkelig, å få anledning til å vise filmen Alex hos Sony Motion Pictures i fjor, men å vinne pris i Hollywood er jo enda morsommere», innrømmer Sondre. I fjor  var brødrene på rød løper sammen med flere av film-crewet da filmen ble vist i Los Angeles. Dagen etterpå ble de intervjuet av film-magasinet Moviemaking Magazine. Filmen hadde premiere i India og deretter vist i Norge, USA, Russland, Colombia, Spania, Serbia, Ukraina osv.

«Jeg fikk inspirasjon til å lage manuskriptet og filmen pga min yngste søster (15 år) og flere av mine venner som strever med sin seksuelle legning» sier Sondre, er utdannet ved Noroff filmskole. I fjor jobbet han for Cold Iron Pictures, et uavhengig produksjonsselskap i Beverly Hills. Cold Iron Pictures produserte filmen "Swiss Army Man" med Daniel Radcliffe «Harry Potter» i hovedrollen.

Det siste året har han jobbet med Sonny Alven, Matoma, Astrid S, Andre Lindal, Lauren Dyson og Sandra Lyng Haugen.

Fristad Film - Alex kortfilm som vises på flere filmfestivaler
Brødrene Fristad på rød løper i Hollywood på NFMLA

Om Fristad Film

Fristad Film
Jansveien 16
1354 BÆRUMS VERK

+47 478 89 841http://www.fristadfilm.com

Fristad Film produserer og regisserer film i alle medier.

Følg pressemeldinger fra Fristad Film

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fristad Film på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fristad Film

Ellevill norsk dramakomedie "The Writer" har førpremiere på Stabekk Kino i september3.9.2018 10:10:00 CEST | Pressemelding

"Jeg ønsker at publikum skal få seg en god latter", sier manusforfatter og regissør Sondre Fristad (28). Filmen, The Writer, er en ellevill dramakomedie som handler om en manusforfatter med mareritt, som må spille hovedrollen i sitt eget manus. Det er en fiksjonsfilm basert på virkelige hendelser fra Sondre's eget liv. The Writer har førpremiere for cast, crew og venner på Stabekk Kino, fredag 28. september 2018.

To norske brødre på rød løper i Hollywood28.7.2015 08:01:50 CEST | Pressemelding

Filmregissør og manusforfatter Sondre Fristad (25 år) og skuespiller Brede Fristad (18 år), fra Bærum, har ikke ligget på latsiden denne sommeren. Her er litt av hva de 2 brødrene har opplevd denne sommeren: gått på rød løper på filmfestival i Downtown L.A med kortfilmen «Alex», blitt intervjuet av Moviemaking Magazine, deltatt i Audience award, laget 3 musikkvideoer i Los Angeles og Hollywood, samt bodd på Malibu Beach. Sondre har fått internship i Beverly Hills og ikke minst fått kortfilmen «Alex» vist hos Sony Motion Pictures.