BILLY fyller 40 år

BILLY har blitt litt av en IKEA-kjendis. Den har vært en del av familien i 40 år nå, både hos oss og i millioner av hjem. På smarttelefonen din har du plass til like mye informasjon som tidligere kunne fylle ei hel, stor bokhylle, så man kan jo spørre seg: Hva skal du med BILLY når du kan ha alle bøkene dine i skyen?

På sine fire tiår har BILLY har fått flere forbedringer, fargevalg og alternativer. Likevel har oppskriften bak BILLY-bokhylla forandret seg lite. Kanskje er det derfor den passer så godt i så mange hjem? Vi tilbringer mye tid på nettet, men trenger en «profil» for den avkoblede delen av livet, også. Litt som en hjemmeside, bare med fysiske ting som minner oss om hvem vi er og hva vi vet. Ei BILLYbokhylle er et godt utgangspunkt, også i en digital
tidsalder.

Designeren bak BILLY
Gillis Lundgren ga hylla navn etter kollegaen Billy Liljedahl, som hadde snakket om at han ønsket seg «ei skikkelig bokhylle». Lundgren ville lage ei hylle som alle slags folk kan eie, og det greide han. Alder, kjønn, interesser, livssyn ... BILLY hever seg over alt det der, siden den egentlig bare sier én ting om deg. Nemlig at du har bøker eller andre ting som betyr noe for deg, og som du vil ha lett tilgjengelig.

Tilgjengelig på alle IKEA varehus fra 4. februar.

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er en del av INGKA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.

IKEA tilbakekaller SÖTSAK SKUMTOPP, skumboller med sjokolade, 180 g, grunnet uklar innholdsfortegnelse av allergenet melk i listen over ingredienser12.3.2019 11:59:18 CETPressemelding

IKEA tilbakekaller SÖTSAK SKUMTOPP, skumboller med sjokolade, 180 g, grunnet uklar innholdsfortegnelse av allergenet melk i listen over ingredienser. Matsikkerhet har topp prioritet hos IKEA og vi ønsker å gjøre kundene våre oppmerksomme på at SÖTSAK SKUMTOPP med best før-dato mellom 2019-03-12 og 2019-04-18 er berørt av denne tilbakekallingen. Kunder som er allergiske eller intolerante mot melk eller melkeprodukter, er rådet til å levere tilbake SÖTSAK SKUMTOPP på sitt lokale IKEA-varehus, hvor de vil få refundert hele beløpet.