Bane NOR Eiendom

Bane NOR Eiendom kjøper næringseiendom ved Lillestrøm stasjon

Bane NOR Eiendom AS har kjøpt næringseiendom i Stillverksveien 1-9. Næringsbygget som ligger rett ved Lillestrøm stasjon, består av 5.300 m2 butikk-, kontor- og treningslokaler.
Stillverksveien 1-9 i Lillestrøm. Foto: NEWSEC

Selger er Aberdeen Eiendomsfond Norge. En andel på 15 prosent av næringsbygget eies av Landrø AS. Stillverksveien 1-9 ble ferdigstilt i 2004. De største leietakerne er aktører innen handels-, kontor- og treningsvirksomhet.

- Vi er meget fornøyd med å få Stillverksveien 1-9 inn i vår portefølje. Eiendommen genererer en god, fast leieinntekt og er meget sentralt plassert ved Lillestrøm stasjon. Lillestrøm stasjon er et sentralt kollektivknutepunkt og dermed et strategisk viktig sted for oss å eie eiendom, sier regionleder Stasjoner Jonn Eggerud i Bane NOR Eiendom.

-Vi skal tilrettelegge for handel, service, arbeidsplasser og boliger ved knutepunkt og gjennom vår virksomhet bidra til at flere bruker toget. I dette lyset er vi godt fornøyd med den eksisterende virksomheten i Stillverksveien 1-9, sier Eggerud.

Bane NOR Eiendom har ingen konkrete planer om å gjøre endringer i bygget.

Stillverksveien 1-9 i Lillestrøm. Foto: NEWSEC
Foto: NEWSEC
Foto: NEWSEC
Regionleder Stasjoner, Jonn Eggerud i Bane NOR Eiendom. Foto: Terje Borud

Om Bane NOR Eiendom

Bane NOR Eiendom
Schweigaards gate 33

22 45 50 00https://banenoreiendom.no

Norges ledende knutepunktutvikler

Bane NOR Eiendom AS eier, forvalter og utvikler all jernbaneeiendom i Norge. Porteføljen har en anslått brutto verdi på 23,6 milliarder kroner og omfatter stasjoner, jernbanetilknyttede service- og driftsbygg, næringsbygg, boliger og tomter. De fleste eiendommene er sentralt plassert ved kollektivknutepunkter og langs jernbanen.

Vi utvikler moderne og miljøvennlige boliger og næringsbygg og bidrar aktivt til by- og stedsutviklingen i Norge. På stasjonene tilbyr vi gode fasiliteter til de reisende, legger til rette for hyggelige serveringssteder og fine butikker og tilbyr bil- og sykkelparkering. Til togoperatørene tilbyr selskapet funksjonelle og moderne verksteder, terminaler og driftsbygg.

Våre 150 ansatte håndterer en portefølje på 926 bygg og ca. 3.000 leiekontrakter, og over 200 pågående eiendomsutviklingsprosjekter. De årlige investeringene utgjør ca. 1,3 milliarder kroner.

Bane NOR Eiendom AS er en del av Bane NOR-konsernet og har som samfunnsoppdrag å utvikle attraktive knutepunkt som får flere til å velge toget..

Følg pressemeldinger fra Bane NOR Eiendom

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bane NOR Eiendom på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bane NOR Eiendom