Audi viser sin elektriske fremtid

Audis første helelektriske bil, Audi e-tron 55, ble vist frem for første gang i San Francisco i september i fjor. Noen måneder senere, på bilmessen i Los Angeles, viste den tyske bilprodusenten frem Audi e-tron GT concept, en bil som har fått mye ros for sitt slående design. Nå står bilmessen i Genève for tur, og Audi viser frem mer av sin elektriske fremtid.

Audi viser sin nye, helelektriske kompakt-SUV på Bilmessen i Genève, 5. – 17. mars. Audi Q4 e-tron concept gir et glimt av det neste kapittelet for Audi sin elektriske fremtid, og er planlagt satt i produksjon sent i 2020, eller tidlig i 2021.

- Audi satser virkelig på en elektrisk fremtid, og tilbakemeldingene vi har fått på Audi e-tron 55 viser at Audi også kan lage elbiler, og at dette er en helhjertet satsing fra Audi sin side. SUV-segmentet står sterkt i Norge, og interessen for Audi e-tron 55 viser at elektriske SUVer er ettertraktet på det norske markedet. Audi Q4 e-tron concept er den perfekte bilen for de som ønsker en elektrisk SUV, men som ikke trenger en like stor bil som Audi e-tron 55, sier Elin Sinervo, Direktør i Audi Norge.

Bilmessen i Genève åpner dørene 5. mars, og Audi bekrefter at Audi Q4 e-tron concept ikke er den eneste elektriske nyheten som skal vises frem.

«Født på banen, bygd for veien» - Audi R8 med nytt og mer sportslig uttrykk24.10.2018 15:47:07Pressemelding

Endelig er Audi e-tron i Norge, og på mandag vises den frem for første gang på en eksklusiv pressevisning i Oslo sentrum18.10.2018 13:53:17Presseinvitasjon