Audi viser sin elektriske fremtid

Audis første helelektriske bil, Audi e-tron 55, ble vist frem for første gang i San Francisco i september i fjor. Noen måneder senere, på bilmessen i Los Angeles, viste den tyske bilprodusenten frem Audi e-tron GT concept, en bil som har fått mye ros for sitt slående design. Nå står bilmessen i Genève for tur, og Audi viser frem mer av sin elektriske fremtid.

Audi viser sin nye, helelektriske kompakt-SUV på Bilmessen i Genève, 5. – 17. mars. Audi Q4 e-tron concept gir et glimt av det neste kapittelet for Audi sin elektriske fremtid, og er planlagt satt i produksjon sent i 2020, eller tidlig i 2021.

- Audi satser virkelig på en elektrisk fremtid, og tilbakemeldingene vi har fått på Audi e-tron 55 viser at Audi også kan lage elbiler, og at dette er en helhjertet satsing fra Audi sin side. SUV-segmentet står sterkt i Norge, og interessen for Audi e-tron 55 viser at elektriske SUVer er ettertraktet på det norske markedet. Audi Q4 e-tron concept er den perfekte bilen for de som ønsker en elektrisk SUV, men som ikke trenger en like stor bil som Audi e-tron 55, sier Elin Sinervo, Direktør i Audi Norge.

Bilmessen i Genève åpner dørene 5. mars, og Audi bekrefter at Audi Q4 e-tron concept ikke er den eneste elektriske nyheten som skal vises frem.

20 år som Norgesfavoritt: Nye Audi A6 allroad quattro5.6.2019 09:04:48 CESTPressemelding

Ny generasjon med slående design, omfattende utstyrspakker og utmerkede offroadegenskaper Kraftfulle V6 TDI-motorer med 48V mildhybridsystem og 2,5 tonn tillatt tilhengervekt Adaptivt luftunderstell som gir opptil 60 mm variabel bakkeklaring som standard 20 år etter debuten lanseres fjerde generasjon Audi A6 allroad quattro. Firehjulsdrift, adaptivt luftunderstell og øk bakkeklaring er standard – den er som skapt både for krevende norske hytteveier, og for motorveiene ut av byen. I 1999 var Audi A6 allroad quattro en pioner, som var med på å skape en ny bilklasse. Like veltilpass i terrenget som på veien. Med et slåene utseende og omfattende utstyrsnivå, etablerte den seg raskt som en uovertruffen allrounder – og norgesfavoritt. - Audi A6 allroad quattro har vært en veldig populær bil i Norge siden den kom på markedet for 20 år siden, og nå gleder vi oss til en helt ny utgave av den allsidige familiebilen. Kombinasjonen av en praktisk stasjonsvogn med lekkert design, rommelig interiør,

Nye Audi A4: Sportsligere og skarpere15.5.2019 12:48:59 CESTPressemelding

Nytt designspråk gir A4 tilhørighet til den store prestisjeklassen Fullt oppkoplet mot Internett, og med ny MMI-betjening Mildhybrid elektrifisering gir mer komfort og lavere forbruk S4 TDI kombinerer V6 TDI med elektrisk kompressor og 48-volt elektrisk anlegg. A4 utgjør kjernen i merket Audi. Etter fire års produksjon, blir den suksessfull mellomklassemodellen enda strammere og sportsligere. Eksteriøret oppdateres i samsvar med merkets nye designspråk, og det store MMI-touchpanelet gir en betjening som kundene vil kjenne fra sine smarttelefoner. Singelframe-grillen blir nå bredre og flatere; de horisontale linjene understreker bredden foran og bak. Sideprofilen er definert av distinkte muskler over støtfangerne, og den lavere skulderlinjen mellom dem. De sterke konturene over hjulhusene gjør qattro-genene godt synlige utvendig. LED-hovedlys blir nå standard på Audi A4. En ny verden: connectivity MMI-touchpanel med akustisk tilbakemelding erstatter vri- og trykkebryteren. TFT-panelet h