Audi på bilutstillingen IAA i Frankfurt

Audi viser to verdenspremierer og en hel rekke messedebuter på IAA i Frankfurt. Merket med de fire ringene bruker den internasjonale bilutstillingen til å presentere en slående samling av nye produkter, både innen e-mobilitet, og med konvensjonelle drivlinjer.
  • Audis pressekonferanse er 10. september kl. 10:30, med livestrømming i mange kanaler.
  • To verdenspremierer – Audi AI:TRAIL og AUDI RS 7 Sportback
  • Messedebut for en hel rekke nye modeller
  • Audi e-tron FE06 vises offentlig for første gang

På pressekonferansen 10. september vil konseptbilen Audi AI:TRAIL avdukes – en visjon for en fremtidig elektrisk offroader. Audi RS 7 Sportback vises også for første gang, og med den utvider Audi Sport GmbH sin portefølje av høyytelsesbiler. Audis Formel E-racerbil, e-tron FE06, kan beundres med ny teknisk konfigurasjon og nytt design.

Audis tilstedeværelse på IAA 2019 understreker bredden i dagens modelloffensiv: 17 av 30 modeller som vises for publikum på standen i Hall 3 er messedebuter.

– Vi tilbyr besøkende et slående produktutvalg. Over halvparten av modellene på standen vises for publikum for første gang. Vi har den mest oppdaterte produktporteføljen blant alle premiumprodusentene, sier Hildegard Wortmann, styremedlem med ansvar for salg og markedsføring hos Audi.

Audi A4 og Audi Q7 i gjennomgående oppdaterte versjoner, A1 citycarver, Q3 Sportback og Audi RS 6 Avant: Dette er bare noen av de nye høydepunktene i merkets produktutvalg. Bilene vil vises i Frankfurt frem til 22. september, på et messeareal på rundt 3100 kvadratmeter.

I tillegg til produksjonsmodellene, samles fire visjonære konseptbiler fra Audi Design før første gang, og utgjør utvilsomt høydepunktet på Audi-programmet. Offroaderen Audi AI:TRAIL får verdenspremiere, og vil redefinere biltypen med en elektrisk drivlinje og et revolusjonært karosserikonsept.

Motorsport: Daniel Abt og Lucas di Grassi starter neste sesong av Formel E i november med i en spektakulær bil. Racerbilen Audi e-tron FE06 blir vist for publikum for første gang på IAA, med nye farger og videreutviklet teknologi. Løpsdebuten blir 22./23. november i Ad Diriyah (Saudi-Arabia). Daniel Abt og Lucas di Grassi kjører sitt sjette år for Audi Sport ABT Schaeffler, og er dermed den mest erfarne og mest suksessfulle førerduoen i Formel E.

Alle kan følge Audis pressekonferanse tirsdag 10. september kl. 10:30 via satellitt, Internett og Smart-TV. Etter pressekonferansen vil opptak og tilleggsmateriale være tilgjengelig på www.audimedia.tv

Mulige kanaler for å følge pressekonferansen:

• Audi MediaTV: www.audimedia.tv
    (Tysk og engelsk, link for embedding i nettsider tilgjengelig)
  • Satelitt (Tysk og engelsk)
  • Smart-TV and Apple TV med Audi MediaTV app
  • på Facebook-siden til AUDI Norge og AUDI AG
  • Audis YouTube-kanal
  • på Twitter @Audi_Press

Følg pressemeldinger fra Audi

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Audi på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Audi