Audi e-tron Charging Service

Med Audi e-tron Charging Service tilbyr Audi nå lading på 80% av alle offentlige ladestasjoner på basis av bare ett kort.

Audi e-tron Charging Service er et fantastisk tilbud for lading, og gir tilgang til offentlig lading av din elektriske Audi i 16 europeiske land. Tjenesten blir rullet ut i åtte ekstra markeder i Øst-Europa i løpet av året.

Audis ladekort gjør at kundene har tilgang til mer enn 72 000 ladepunkter drevet av 220 tilbydere – i Norge inkluderer det en rekke tilbydere. På lengre reiser kan Audi-kunder lade bilene sine på IONITY-nettverksterminaler, mens ekstra hurtigladere, som drives av andre tilbydere, også er tilgjengelig.

For å dekke individuelle ladebehov, tilbyr Audi ladetjenesten til to forskjellige priser. By-tariffen er primært rettet mot bykjøring, og har en avgift på 4,95 euro per måned. For hver lading betaler kunder 7,05 euro for AC-lading (opptil 22 Kw) OG 9,95 euro for DC-lading (opptil 50 Kw), uansett ladetid og hvor mye energi man trenger.

For de som stort sett kjører langt, anbefaler Audi den såkalte transit-tariffen. Denne koster 17,95 euro er måned (gratis første år for nye e-tron-kunder). Med transit-tarfiffen får kundene bedre betingelser på ladere med høy kapasitet og kort ladetid. Audi e-tron er den første serieproduserte bilen som kan lades med opptil 150 kW ved hurtiglading, noe som gjør at bilen kna lades fra 0 – 80% på kun 30 minutter.

Standardiserte priser
Med standardiserte priser betyr det at du kan reise over det meste av Europa uten å hele tiden måtte sammenlikne priser. Selv når du kjører i utlandet trenger du bare én ladekontakt, og du kan lade mer enn 72 000 ladepunkter i 16 europeiske land. Audis kunder vil alltid betale standard lokal pris uansett hvilket land de er i.

Med myAudi-appen eller Audis navigasjonssystem får du også hjelp til å finne det nærmeste ladepunktet. Da kan du planlegge langturen, og hele tiden sørge for at du har et ladepunkt innen rekkevidde. For å begynne å lade kan du enten bruke Audis ladekort eller myAudi-appen. På appen kan du også følge med på hvor mye strøm som er på bilen.

For å bruke e-tron Charging Service må kundene registrere seg på myAudi-portalen. Du kan også få hjelp av din lokale Audi-forhandler til dette. I slutten av hver måned får du en regning, slik at du slipper å betale hver gang du lader bilen.

Audi har utviklet e-tron Charging Service sammen med Volkswagen Financial Services AG, noe som har resultert i et av de største ladenettverkene i Europa.

For mer informasjon, besøk gjerne: www.e-tron.charging-service.audi

«Født på banen, bygd for veien» - Audi R8 med nytt og mer sportslig uttrykk24.10.2018 15:47:07 CESTPressemelding