Årets Eplejuice fra Hardanger er godkjent

Eplene fra Hardanger blir nå høstet inn og presset til de edle dråpene med Eplejuice frå Hardanger. I dag har vi godkjent årets sesong, den 18. sesongen på rad!

I år er vi ekstra tidlig ute på grunn den varme og solrike sommeren. Naturen rår over eplene og det betyr at juicen blir tilgjengelig noe tidligere enn normalt. Vi håper at forbrukerne gleder seg ekstra over at Sunniva Eplejuice frå Hardanger kommer enda tidligere i år.

- Smaken på Sunniva Eplejuice frå Hardanger vil variere etter hvilke eplesorter som brukes, men den kjennetegnes alltid av en frisk og naturlig eplesmak, sier Anne Sissel Lillemork, merkeutvikler for Sunniva Eplejuice frå Hardanger.

I hovedsak brukes Gravenstein, Summerred, Aroma og Discovery og sammensetningen vil variere med sesongen. Hemmeligheten ligger i råvarene. Alle eplene kan spores tilbake til den enkelte dyrkeren. Bare godt modne epler går gjennom nåløyet, skadede eller umodne epler godtas ikke til pressingen.

Hardangerfjorden er en nasjonalskatt som vi er ekstra stolte av. Det er denne eplejuice også. Friske og smaksrike epler som er både dyrkes og presset i Hardanger, gir en smak som er like enestående som naturen rundt de frodige eplehagene våre. Med røtter helt tilbake til 1700-tallet er juiceproduksjonen her så unike at eplejuicen vår har blitt tildelt både spesialitet-merket og beskytte geografisk nemning. Dette er smaken av høst i Hardanger.

Smart, digital løsning som skal gjør dugnaden enklere18.9.2018 09:23Pressemelding