Annika Sælid lader opp til ungdoms-OL med gull i Kroatia

17-åringen fra Sentrum Kampsport i Sarpsborg har funnet formen og presterte til gull under Croatia Open lørdag. Dette lover godt for deltakelsen i ungdoms-OL som starter neste uke.

Annika Sælid sammen med landslagstrener i karate Wayne Otto som skal til ungdoms-OL.

Det deltok hele 41 utøvere i Sælids klasse, kvinner junior +59 kilo. Den tøffe jenta fra Sarpsborg imponerte og kjempet seg helt frem til finalen som hun vant klart 3-0 over Lea Vukoja fra Kroatia. Kroaten vant i sommer Youth League og er blant  de beste i verden.

- Dette er en sterk prestasjon og et bevis på at Annika har funnet OL-formen slik at vi kan glede oss til Ungdoms-OL, sier sportssjef i Kampsportforbundet, Dag Jacobsen.

Ungdoms-OL, eller Youth Olympic Games, starter 6. oktober og samler utøvere fra 179 nasjoner.

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CESTPressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d

Presseinvitasjon: Valgmulighet og kvalitet - Norges Kampsportforbund og Be Cool AS inngår samarbeidsavtale27.6.2019 11:16:09 CESTPresseinvitasjon

Norges Kampsportforbund og Be Cool AS med butikken CombatStore.no inngår nå samarbeidsavtale når det gjelder kampsportutstyr. Avtalen innebærer blant annet at Be Cool AS lanserer tre etablerte merkevarer innen kampsportutstyr i Norge: TOP TEN og Tusah, hvor sistnevnte i hovedsak produserer taekwondo-utstyr, og Hayashi, som produserer utstyr for karate.