Anna Laestadius blir ny global Chief Creative Officer for TUI Group
- TUIs globale merkevare har utviklet seg mye de siste årene. I dag jobber nærmere 70.000 kollegaer under ett navn med ett uttrykk overfor kundene våre. Dette er en fantastisk mulighet til å bidra til fremtidig utvikling, sier Anna Laestadius.
Anna Laestadius er utnevnt til Chief Creative Officer i TUI Group, med ansvar for den globale utviklingen av TUIs merkevare. Hennes nye rolle inkluderer også å lede TUIs Center of Excellence for Brand Marketing & Insights i Norden, samt utviklingen av markedskampanjer for alle markeder. Laestadius tar over den internasjonale rollen etter Barbara Haase, som gikk av tidligere i år.
- Med mer enn 20 års internasjonal erfaring innen merkevarebygging og digital utvikling så er Anna Laestadius den perfekte match for vår globale merkevare, sier Erik Friemuth, Chief Marketing Officer i TUI Group.
Laestadius har jobbet i TUI siden 2015 som CMO i Norden. Hun har vært ansvarlig for navnendringen til TUI i Sverige, Danmark, Norge og Finland, hun har satt sammen en sterk brand og marketing team i Norden, og utviklet vårt internasjonale “For You” konsept. For denne jobben har hun fått utnevnelsen “Marketing director of the year” i Sverige to år på rad. I hennes nye globale rolle rapporterer Anna til Erik Friemuth, TUI Group Chief Marketing Officer. Hun beholder rollen som nordisk CMO og forblir en del av TUI Nordic sitt styre.
Laestadius startet sin karriere innen reklame og har jobbet for merkevarer som Kraft, Star Alliance, Volvo Cars, Absolut Vodka og Ericsson. Anna kom fra rollen som Global Vice President Brand & Marketing Electrolux Grand Cuisine da hun begynte i TUI.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder
Lenker
Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Salget av fleksible reiser til sol og bad går i taket16.4.2024 09:29:32 CEST | Pressemelding
Salget av pakkereiser med rutefly i sommerferien har økt med 55 % sist uke. – Nordmenn skiller seg ut i Norden, fordi vi virkelig ser ut til å elske fleksibiliteten denne reisetypen gir, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
Løp maraton på et av sommerens mest populære reisemål12.4.2024 10:50:50 CEST | Pressemelding
Aktiv ferie er en av de sterkeste trendene i år, så hvorfor ikke kombinere en reise til populære Mallorca med å løpe maraton?
Ringer i bjellen for TUI-aksjene i Frankfurt8.4.2024 13:31:28 CEST | Pressemelding
I dag fikk adm.dir. i reiselivskonsernet TUI Sebastian Ebel æren av å ringe i bjellen og åpne Frankfurt-børsen. Dette for å markere avslutningen av dobbeltnoteringen av TUI-aksjen.
– Bestill sommerferien nå (de beste reisene forsvinner fort)5.4.2024 11:39:14 CEST | Pressemelding
– Vent ikke for lenge med å bestille sommerferien i "Syden". Det er den klare oppfordringen fra kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
TUI Care Foundation satser på kvinnelige gründere i Tunisia4.4.2024 13:32:32 CEST | Pressemelding
Målet er å overvinne sosiale utfordringer og ulikhet i Tunisia ved å skape entreprenørmuligheter for kvinnene i landet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom