Amedia

Anders Opdahl ny konserndirektør i Amedia  

8.12.2016 09:45 | Amedia

Del

Amedia styrker sin satsing på utviklingen av redaksjonelt innhold og nye digitale produkter og tjenester for abonnenter og lesere, og har ansatt Anders Opdahl (37) som konserndirektør med ansvar for innholds- og produktutvikling. Han kommer fra stillingen som regionredaktør i NRK.

Anders Opdahl
Anders Opdahl

Avdelingen for redaksjonell innholdsutvikling ble etablert av Amedia for under ett år siden, i tillegg til avdeling for produktutvikling. Avdelingene arbeider gjennom analyser og aktivt bruk av innsikt i lesernes behov med å forbedre mediehusenes innholdstilbud og etablering av nye digitale produkter og tjenester. 

Arbeidet har allerede gitt svært positive resultater. Amedia har nå 108.000 heldigitale abonnenter og har hatt en kundevekst på 6,8 prosent det siste året.

«Vi styrker nå vår innsats ytterligere på dette viktige området, og skiller det ut som eget ansvarsområde. Konsernledelsen utvides derfor med en med en konserndirektør som får et rendyrket ansvar for innholdsutvikling. Anders Opdahl er en markant og innovativ leder med stor gjennomføringskraft. Vi har store forventninger til hvordan vi kan videreutvikle de gode resultater som er skapt,» sier konsernsjef Are Stokstad i en kommentar. 

Anders Opdahl har i 20 år jobbet som journalist og redaksjonell leder i både lokale og nasjonale medier. Før han begynte i NRK var han i 11 år redaksjonell leder i Bladet Nordlys, de siste fem årene som sjefredaktør. Han sitter i dag som nestleder i Pressens Faglige Utvalg.

«Amedia ligger allerede i tet med redaksjonell innholdsutvikling, jobber profesjonelt og leverer oppsiktsvekkende gode resultater. Jeg er takknemlig for å få anledningen til å tre inn i og være med på å videreutvikle dette arbeidet ytterligere. Jeg har et varmt og kjært forhold til avisbransjen og lokalavisene og er glad for å komme tilbake til Amedia. Innholdsutvikling handler om å skape merverdier for leserne, bygge sterke relasjoner til de samfunnene vi skal betjene og om å opprettholde en informert offentlighet. Norsk journalistikk står og faller på at vi klarer å levere unikt og relevant innhold som folk er villig til å betale for. Derfor er denne jobben så viktig og utfordrende,» sier Anders Opdahl.

Kontakter

Anders Opdahl                       tlf:  992 14 628

Are Stokstad                           tlf:  911 91 175

Bilder

Anders Opdahl
Anders Opdahl
Last ned bilde

Om Amedia

Amedia
Amedia
Akersgata 34
0107 Oslo

22 00 90 00http://www.amedia.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere.

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

Følg saker fra Amedia

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Amedia

iFinnmark styrker seg som ledende digital lokalavis15.5.2017 15:20Pressemelding

Færre papirutgivelser – enda sterkere digitalt satsing   Finnmarken og Finnmark Dagblad fornyer seg. Avisene styrker nettavisen iFinnmark som den viktigste nyhetskilden om Finnmark for finnmarkinger i hele landet.  Fra 13. juni reduseres antall papirutgivelser fra seks til fire i uken. Men allerede nå lanserer avisene hver sin nye sjudagers digitalavis. Avisleserne i Finnmark er allerede landets mest digitale. Ingen norske aviser har høyere andel digitale abonnenter. Nå endrer avisene seg for å gi et enda bedre tilbud til det voksende antallet digitale lesere.  – Ingen skal slå oss på lokalt innhold fra Finnmark. Der skal vi være best og først digitalt, sier de to redaktørene i Finnmarken og Finnmark Dagbladet om bakgrunnen for den omleggingen av produktene som nå finner sted.  Nytilsatt ansvarlig redaktør i Finnmarken, Anniken Renslo Sandvik, har stor tro på endringen: – Finnmarken har bare siden januar økt sin digitale andel av abonnenter med åtte prosentpoeng. Leserne i Øst-Finnmark

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom