Sjøvettreglene på Munkholm-boks i sommer

Redningsselskapet inngår samarbeid med Munkholm for å fremme trygg ferdsel til sjøs. I sommer vil sjøvettreglene pryde spesialdesignede bokser av den alkoholfrie drikken Munkholm Radler.

I sommer vil sjøvettreglene pryde spesialdesignede bokser av den alkoholfrie drikken Munkholm Radler. FOTO: Ringnes

Generalsekretær Grete Herlofson i Redningsselskapet sier samarbeidet med Munkholm vil gjøre sjøvettreglene lettere tilgjengelig for flere.

– Disse er grunnleggende regler for hvordan du ferdes sikkert i båt, og er enkle å følge. Ved at sjøvettreglene er godt synlige på boksene til den populære sommerdrikken, ønsker vi at de blir lettere tilgjengelige for enda flere, sier Herlofson.

Som Norges største drikkevareselskap føler Ringnes på et særlig ansvar for å fremme sikkerhet og ansvarlighet, også på sjøen.

– Vi er stolte av å inngå dette samfunnsnyttige samarbeidet med Redningsselskapet. Nå bruker vi Munkholm-merkevaren vår til å gi plass til sjøvettreglenes viktige budskap, og gleder oss til å se hvordan det kan bidra til en trygg og fin båtsommer for alle, sier Marianne Ødegaard Ribe, administrerende direktør i Ringnes.

På turné med livreddende budskap

Herlofson forklarer at samarbeidet også kan hjelpe Redningsselskapet i oppdraget om «passe på» verdens nest lengste kyst.

– Slike samarbeid er viktig for oss. Vi jobber for å sikre trygg ferdsel til sjøs, med en visjon om at ingen skal drukne. Da trenger vi også å nå ut med viktige budskap om forbyggende tiltak, sier Herlofson i Redningsselskapet.

Munkholm-sjef Christina Vang Garberg i Ringnes tror samarbeidet blir godt synlig ute blant båtfolket i sommer.

– Munkholm Radler ble en skikkelig sommerhit i fjor. Derfor har vi inn mot årets høysesong produsert 900 000 av denne med samarbeidets viktige budskap på boksen. I tillegg, drar vi sammen på en sommerturné med Redningsselskapet fra nord til sør, som starter i Alta 25. mai. Her blir det morsomme og lærerike aktiviteter for store og små, sier Garberg.

Munkholm Radler-boksen med sjøvettreglene kommer i butikk fra starten av mai.

Munkholm-sjef Christina Vang Garberg i Ringnes tror samarbeidet med Redningsselskapet blir godt synlig ute blant båtfolket i sommer.
Generalsekretær i Redningsselskapet Grete Herlofson (til venstre) og Marianne Ødegaard Ribe, administrerende direktør i Ringnes er stolte av å inngå dette samfunnsnyttige samarbeidet.

Redningsselskapet er en frivillig, humanitær organisasjon. Vår visjon er «Ingen skal drukne». Våre 1 500 redningsmenn og -kvinner bemanner 53 redningsskøyter langs hele kysten og på de to største innsjøene. Vi er ofte de første på stedet når uhellet er ute.