Vi du fortsette å spille? For endelig er andre bok i Edelmot-serien her.

Victor Sotberg og Odin Helgheim tok leserne med storm i fjor da de lanserte tegneserien Edelmot. Og nå er den etterlengtede oppfølgeren her!

Edelmot er et spill, en virtuell fantasiverden hvor man lever akkurat som man vil. Cover: Odin Helgheim

– Det fortsetter å være en glede å lage en historie som barn og ungdom kan kjenne seg igjen i, men som også er spennende å lese, sier forfatter Victor Sotberg.
Edelmot er et spill, en virtuell fantasiverden hvor man lever akkurat som man vil. Victor og Odin har spilt på samme lag, men akkurat idet Victor trodde han hadde funnet en venn, dolket Odin ham i ryggen inne i spillet.
– I Edelmot 2 er det enda mer av ungdommenes sterke følelser og hvordan det er å vokse opp og finne seg selv, lover Sotberg.

Edelmot: Nekromanseren
I «Edelmot: Nekromanseren» er sommerferien over og begge guttene starter i 9. klasse – og møtes igjen på hvert sitt lag. Men noe har skjedd: Victor er ikke lenger den usikre personen han var før. Han er kald, målbevisst – og fryktelig god i spillet Edelmot. Styrkeforholdet er endret og alle kortene delt ut på nytt. Hvordan skal Victor og Odin forholde seg til hverandre nå?
– Og som vanlig er det fantastisk å jobbe med Odin, som klarer å få liv i historiene med sine illustrasjoner som ingen annen, sier Victor Sotberg, som hele tiden har jobbet i tett kompaniskap med Odin Helgheim på Edelmot-serien.

Prisbelønnet serieskaper
Odin Helgheim er en prisbelønnet serieskaper, som er kjent for både viking-serien Ragnarok, og humorboken «Odins udyr». Men som i tillegg digger å jobbe sammen med Sotberg for å lage Edelmot-bøkene.
– Jeg får ikke nok av Edelmot! Hver gang Victor forteller meg nye historier fra det universet, så klør det i fingertuppene – jeg bare MÅ tegne det! Jeg er veldig stolt av hva vi skaper sammen, og gleder meg til fortsettelsen, sier Helgheim.

Et kinderegg av en bokserie
– Med Edelmot har vi et Kinderegg, sier redaksjonssjef Tormod Løkling i Egmont,
– der tegneserieskaperne er gode til å lage bøker i høy hastighet, bøkene er gode og fartsfylte, og det bokkjøpende publikum er gode til å kjøpe Edelmot så snart utgivelsene finnes i bokhandelen. Med andre ord kvalitet og høy hastighet i alle ledd. Det er kort sagt en fryd å utgi denne sagaen!

Odin i Edelmot bok 2: Nekromanseren
Victor i Edelmot 2: Nekromanseren

Om oss

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.