Nytt om navn: Ny ansettelse i Akans kommunikasjonsavdeling

Akan kompetansesenter har ansatt Vilde Fagerland som ny kommunikasjonsrådgiver. Vilde hadde sin første arbeidsdag 8. april og overtar rollen etter Julie Sørensen Molvik, som har returnert til journalistikken.

Vilde Fagerland, kommunikasjonsrådgiver
Vilde Fagerland, kommunikasjonsrådgiver Karoline Skarstein

Vilde er utdannet sykepleier og har en master i medievitenskap fra Universitetet i Bergen. I tillegg til erfaring som sykepleier, har hun de siste årene jobbet som kommunikasjonsrådgiver for oljeselskapet ConocoPhillips, og sist for Bufetat i Bergen.

Akans kommunikasjonsavdeling ledes av fag- og kommunikasjonsleder Camilla Lynne Bakkeng og består i dag av 2,5 årsverk i tillegg til Bakkeng.

Kompetansesenteret fortsetter sin satsning på kommunikasjon, som verktøy for å synliggjøre hvordan man forebygger og håndterer problematisk bruk av rusmidler i norsk arbeidsliv.

– Vilde har en spennende bakgrunn med både utdannelse og jobberfaring fra helsefag og kommunikasjon. Denne kombinasjonen er spot-on hva vi jobber med i kommunikasjonsteamet vårt. I tillegg jobber hun som bryllupsfotograf og har evnen til å få mennesker til å posere naturlig på en av de mest nervøspirrende dagene!  Hun tok oss med storm med all kompetansen sin, sammen med sitt smittende smil, gode humør og lunhet. Vi har gledet oss lenge til å få Vilde på laget, og håper hun vil trives hos oss, forteller Camilla Lynne Bakkeng.

– Jeg søkte på stillingen i Akan fordi det er en arbeidsgiver med et viktig samfunnsoppdrag. Det gjør det givende å jobbe med kommunikasjon og markedsføring når budskapet er så betydningsfullt for så mange. Jeg gleder meg til å ta del i en fremoverlent organisasjon, og fortsette arbeidet med å synliggjøre Akan kompetansesenter blant annet i sosiale medier, sier Vilde Fagerland.

Akan kompetansesenter for rus- og avhengighetsproblematikk ble etablert i 1963 og eies av LO, NHO og staten.

Vi setter ledere og medarbeidere i stand til å forebygge og håndtere problematisk bruk av alkohol, narkotika, legemidler, spill og doping.

Kompetansesenteret har kontor i Oslo og har 15 ansatte.

Camilla Lynne Bakkeng, fag- og kommunikasjonsleder

Følg pressemeldinger fra Akan

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Akan på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Akan

Er januar fortsatt hvit?26.1.2024 08:00:00 CET | Aktuelt

Hvit januar går som en farsott. I følge alkovettorganisasjonen Av-og-til vurderte hele 1 av 4 å frivillig unngå å drikke alkohol i løpet av januar. Fenomenet er mer populært enn noen gang. Mange av oss har gått inn i det nye året med troen på at 31 hvite dager gir friskere hud, mer energi, bedre søvn, du blir slankere, sover som en sten og konto’n fylles opp. En drømmestart på året der altså og et kjempeskritt i retning årets sommerkropp.

Ny rapport: Mer risikofylt alkoholbruk blant sysselsatte enn ikke-sysselsatte i Norge.24.1.2024 08:00:00 CET | Pressemelding

En ny rapport fra FHI, på oppdrag fra Akan kompetansesenter, viser at risikofylt alkoholbruk er mer utbredt blant sysselsatte enn ikke-sysselsatte. I tillegg viser rapporten at bruk av illegale rusmidler blant sysselsatte er nært forbundet med risikofylt alkoholbruk. -Dette er et viktig argument for at virksomheter bør ha en bevissthet til egen alkoholkultur i sosiale situasjoner og forebygger at deres ansatte blir en del av statistikken, sier Camilla Lynne Bakkeng, fag- og kommunikasjonsleder Akan kompetansesenter.