Salget av fleksible reiser til sol og bad går i taket

Salget av pakkereiser med rutefly i sommerferien har økt med 55 % sist uke. – Nordmenn skiller seg ut i Norden, fordi vi virkelig ser ut til å elske fleksibiliteten denne reisetypen gir, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.

Liten jente som står på henda på en strand på Mallorca.
– Alle familietyper bestiller pakkereiser med rutefly, men den aller største økningen ser vi når det gjelder soloreisende og aleneforeldre på reise med et barn, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen. Foto: TUI

Salget av charterreiser holder seg stabilt, mens salget av pakkereiser med rutefly har økt kraftig.

– Denne typen pakkereiser gir deg veldig stor fleksibilitet. Flyselskap, avreisedag og reiselengde kan tilpasses det som passer deg best, og dette ser det ut til at nordmenn liker ekstra godt, sier Mørk-Løwengreen.

Populært å kunne velge selv

Velger du en charrterreise, har du en fast avreisedag og reiselengde å forholde seg til. Bestiller du en pakkereise med rutefly kan du velge om du vil være borte i 5, 10 eller 21 dager for eksempel, og er det flere som tilbyr samme flyrute, kan du velge det flyselskapet du liker best.

Sist uke økte salget av slike reiser et ekstra hopp med en økning på 55 % sammenlignet med uken før og også i sommersesongen totalt ser vi at populariten for denne reisetypen øker kraftig.

Mange nordmenn har fått igjen penger på skatten etter et år med høy boligrente, og kan dermed kan sikre seg en sommerferie med solgaranti med god samvittighet.

Soloreisende og aleneforeldre

– Det er ekstra populært å bestille en pakkereise med rutefly i sommer til Mallorca, Rhodos og Costa Blanca (fastlands-Spania). Alle familietyper bestiller pakkereiser med rutefly, men den aller største økningen sammenlignet med i fjor, ser vi når det gjelder soloreisende og aleneforeldre på reise med et barn, sier Mørk-Løwengreen.

• De mest populære reisemålene uansett reistetype i sommer er Mallorca, Kreta og Rhodos.
  • Reisemålene som øker mest i popularitet er Albania, Bulgaria, Montenegro, og de litt mindre greske øyene.

Vi hjelper deg med det viktige hotellvalget!

For mange familier er ikke reisemålet så viktig, så lenge solen skinner og hotellet har fasilitetene og aktivitetene som er essensielle for en perfekt sommerferie. Det er hundrevis av hoteller å velge mellom. Her er noen av de mest populære hotellene på ulike reisemål i sommer.

MALLORCA

KROATIA

• Blue Star Romana Beach Apartments

Om oss

TUI Nordic  er den ledende reiseoperatøren i Norden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.

Følg pressemeldinger fra TUI Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TUI Norge