Moelven

Permitteringer ved Moelven Limtre

Moelven Limtre AS har i dag sendt ut permitteringsvarsel til 22 medarbeidere. Majoriteten av disse blir delvis permittert. Årsaken er den lave aktiviteten i prosjektmarkedet.

Moelven Limtre AS.

17 operatører og tre funksjonærer fikk tidligere i dag varsel om 50 prosent permittering fra 30. april. I tillegg har to montører fått varsel om 100 prosent permittering fra samme dato.

- Jeg er veldig lei meg for å måtte gi denne beskjeden til våre dyktige medarbeidere, men vi har dessverre ikke noe annet valg slik markedssituasjonen er for tiden. Vi må nedskalere produksjonen for å tilpasse oss den sviktende etterspørselen som rammer prosjektvirksomheten vår, sier Rune Abrahamsen, administrerende direktør i Moelven Limtre AS.

- Det er en kjent sak at byggenæringen har tøffe tider om dagen, og dette fører til at færre setter i gang med prosjekter, samtidig som andre igjen utsetter prosjekter. Fellesnevneren er usikkerhet og høye kostnader, forklarer Abrahamsen.

Moelven Limtre leverer alt fra enkle standardbjelker i gran, furu eller impregnert limtre til byggevarehandelen, til prosjekter som idrettshaller, næringsbygg, lager- og logistikkbygg, bruer, og landbruksbygg.

Leverer som normalt

Produksjonen av limtrebjelker til byggevarehandelen og industrikunder går som normalt, og kundene vil ikke bli påvirket av permitteringen.

- Fabrikken går, og vi skal levere bjelker til byggevarehandelen og andre kunder som normalt selv om vi har permitteringer, sier Abrahamsen.

Selv om det er krevende tider i byggenæringen tror Moelven Limtre at etterspørselen vil ta seg opp når markedet snur.

- Framtiden for trevarer er lys og våre klimasmarte produkter og løsninger vil bli viktigere enn noen gang framover. Når markedet snur, skal vi fortsette å bygge en bærekraftig framtid i tre, sier Abrahamsen.

Moelven Limtre samarbeider tett med både fagforeningene og NAV for å ivareta medarbeidere som permitteres.

Moelven Limtre AS
Rune Abrahamsen, administrerende direktør i Moelven Limtre AS.

Om oss

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og løsninger til byggebransjen. Konsernet hadde en omsetning i 2021 på rundt NOK 14,8 milliarder, og har ca. 3300 medarbeidere. Moelvens 34 produksjonsselskaper er fordelt på 41 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.

Følg pressemeldinger fra Moelven

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Moelven på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Moelven