Moelven

Bjarne Hønningstad forlater Moelven

Bjarne Hønningstad slutter i Moelven, etter 16 år som divisjonssjef for Wood-divisjonen. Lars Storslett er konstituert i rollen inntil videre.

- Vi har ulikt syn på den strategiske retningen for Wood-divisjonen, og har blitt enige om å gå hver til vårt. Hønningstad har bidratt sterkt til å utvikle Moelven og Wood-divisjonen siden 2008, og vi er takknemlige for innsatsen han har lagt ned. Jeg ønsker han alt godt for framtida, sier konsernsjef Morten Kristiansen i Moelven Industrier.

Hønningstad har sin siste arbeidsdag i Moelven i dag, onsdag 24. april, men er til disposisjon for konsernet en tid framover.

- Moelven er et fantastisk konsern med masse flotte mennesker. Jobben har vært spennende og utviklende, og jeg er takknemlig for det jeg har vært med på. Nå har jeg litt tid på meg til å utforske nye muligheter, og jeg ønsker Moelven og alle de flinke kollegaene alt det beste for framtida, sier Bjarne Hønningstad.

Endringer i Moelven

Lars Storslett går inn som konstituert divisjonssjef for Wood. Han er fra før medlem av konsernledelsen gjennom sin rolle som direktør for virkesforsyning, fiber og bioenergi. Storslett konstitueres som divisjonssjef inntil videre.

Daglig leder for Moelven Skog AB, Björn Johansson, tar over de tidligere oppgavene til Storslett. Han er nå konstituert inntil videre i rollene som direktør for virkesforsyning og fiber, og konstituert daglig leder for Moelven Virke AS.

Wood-divisjonen til Moelven produserer og selger interiørprodukter som gulv, panel og listverk, eksteriørprodukter som kledning, terrassebord og treprodukter til utemiljø, samt byggtre, konstruksjonsvirke og plater.

Bjarne Hønningstad
Björn Johansson
Lars Storslett

Om oss

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og løsninger til byggebransjen. Konsernet hadde en omsetning i 2023 på rundt NOK 12,9 milliarder, og har ca. 3300 medarbeidere. Moelvens 34 produksjonsselskaper er fordelt på 40 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.

Følg pressemeldinger fra Moelven

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Moelven på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Moelven