Årets mest inkluderende stillingsannonse

Stendi vant historiens første pris for årets mest inkluderende stillingsannonse på Norges største seminar for HR, bemanning og rekruttering, The Hunt i Oslo.

Stendi vant prisen for "Årets mest inkluderende stillingsannonse" på The Hunt 2024.

Mangfold og inkludering får stadig mer oppmerksomhet, og i dag står Stendi frem som en foregangsaktør i Norge, som vinner av "Årets inkluderende annonse" på The Hunt, arrangert av Finn.no.

Stendi Assistanse vant prisen for annonsen «Moralen er: Bli BPA-assistent» der Ingrid-Merethe Berget, som har CP og er blind, søker personlige assistenter med fyr og flamme.

Mer enn en trend

– Arbeidet med mangfold er mer enn en trend for oss; det representerer en bredere tilnærming enn det som tradisjonelt defineres som mangfold i rekrutteringsprosessen, sier Hanne Løvli, HR-direktør i Stendi.

Beregninger viser at det er ca. 14 000 mennesker i Norge som har rett til brukerstyrt personlig assistanse, mens det bare er ca. 4 000 som faktisk har det vi dag. Det vil si at ca. 10 000 mennesker ikke har mulighet til å delta slik de ønsker i samfunnet, blant annet ved å være i jobb. Mange mennesker med funksjonsnedsettelser opplever i tillegg diskriminering i arbeidslivet.

Definer hva mangfold betyr på egen arbeidsplass

– Vi står gjerne på barrikadene for inkludering og mangfold, en oppgave vi tar på stort alvor, forteller Løvli.

Stendi utfordrer den konvensjonelle forståelsen av mangfold og inkludering, ved å understreke at det ikke finnes en universell oppskrift.

– For å arbeide strategisk med mangfold, må hver organisasjon først definere hva det betyr for dem. Mange organisasjoner har omfavnet konseptet uten å tydeliggjøre hvilken form for mangfold de ønsker å arbeide med, fortsetter HR-direktøren.

Stendi arbeider for at alle, uavhengig av funksjonsnedsettelser, kan leve livet på egne premisser og føle seg inkludert i samfunnet.

– Mangfold og inkludering handler ikke bare om lønnsomhet og strategier, men om å skape et miljø hvor hver person føler seg verdsatt og forstått, sier Løvli. For å oppnå dette, er det essensielt å anerkjenne og definere mangfoldet i eget team, og se inkludering som en prosess som leder til stor takhøyde og psykologisk trygghet, uansett hvem du er.

Stolt gjeng fra Stendi; HR-rådgiver Stine K. Graftås, kreativt ansvarlig Wenche With,  SoMe-ansvarlig Nils Stubergh,  markedssjef Kristoffer Alderin, BPA-leder Finn Allan Mathisen og HR-rådgiver Kathrine S. Østby og BPA-rådgiver Vegard Olsen (foran).
Stolt gjeng fra Stendi; HR-rådgiver Stine K. Graftås, kreativt ansvarlig Wenche With, SoMe-ansvarlig Nils Stubergh, markedssjef Kristoffer Alderin, BPA-leder Finn Allan Mathisen og HR-rådgiver Kathrine S. Østby og BPA-rådgiver Vegard Olsen (foran).
Hanne Løvli, HR-direktør i Stendi

Om oss

Stendi er Norges største private omsorgsaktør, og leverer et rikt spekter av tjenester innen barnevern, bo- og omsorgstjenester, brukerstyrt personlig assistanse (BPA) og helseteam til stat og kommuner.