Kan ta imot utskrivningsklare pasienter på Kvenvikmoen omsorgssenter

Stendi åpner en ny korttidsavdeling i vårt omsorgssenter på Kvenvikmoen, og kan nå ta imot utskrivningsklare pasienter fra sykehusene, og gi tilbud om avlastningsplasser.

Stendis omsorgssenter Kvenvikmoen ligger i fine omgivelser utenfor Alta.

Stendi Kvenvikmoen har to ulike avdelinger som tar imot henholdsvis personer med ulike funksjonsnedsettelser og har nå åpnet en korttidsavdeling for pasienter som trenger hjelp i hverdagen for en kortere periode.

Den siste avdelingen er ny, og den er blant annet godt tilrettelagt for å ta imot utskrivningsklare pasienter fra sykehusene, og som etter hvert skal hjem, eller venter på en sykehjemsplass i sin kommune.

Som flere aviser har omtalt i det siste er det en utfordring for blant annet UNN at utskrivningsklare pasienter ikke kan skrives ut, fordi hjemkommunen ikke kan ta de imot.

VG, 7. februar: Eldre fyller opp Nord-Norges største sykehus

Altaposten, 22. februar: Ferdigbehandlede pasienter fyller sykesengene på UNN

­– Vi har etablert dette tilbudet nettopp for å dekke behovet for et tilbud til pasienter som kan skrives ut fra sykehusene, og trenger et trygt omsorgstilbud med god oppfølging og pleie, sier virksomhetsleder Knut Anton Karlsen i Stendi Nord-Norge.

Engasjert avdelingsleder for ca. 30 ansatte

Avdelingsleder for Stendi Kvenvikmoen er Karen Marit Utsi. Stendi Kvenvikmoen har totalt 30 årsverk, og personalgruppen er tverrfaglig sammensatt der sykepleiere, vernepleiere, pedagoger og helsefagarbeidere er representert.

Helse har alltid stått Karen Marits hjerte nært. Derfor utdannet hun seg til både hjelpepleier og sykepleier. Hun har jobbet både som diabetes- og kardiologsykepleier – på sykehjem, legevakt og i ambulanse.

Senere tok hun ledelsesutdannelse, og har fått med seg tolv års erfaring som leder i helsevesenet, både innen det offentlige og i det private. Som leder er Karen opptatt av å gi det lille ekstra.

– Dette er beboernes hjem. I helgene dekker vi med hvit duk og stettglass, forklarer hun.

Fornøyde beboere og oppdragsgivere

Stendi gjennomfører årlige kundeundersøkelser blant beboere i omsorgsboliger og oppdragsgiverne fra kommunene. Resultatet av disse viser at 94 % av beboerne føler seg trygge, og 90 % er fornøyde med kvaliteten på tjenesten. Hele 9 av 10 oppdragsgivere i kommunene er spesielt fornøyde med imøtekommenhet og ivaretakelse av beboere.

Les mer - Fornøyde beboere i Stendis omsorgsboliger

Kontaktpersoner lokalt:
Virksomhetsleder Knut Anton Karlsen, knut.anton.karlsen@stendi.no, tlf: 900 55 500

Avdelingsleder Karen Marit Utsi, karen.marit.utsi@stendi.no, tlf: 993 00 369

Stendis omsorgssenter Kvenvikmoen ligger i fine omgivelser utenfor Alta.
Avdelingsleder Karen Utsi (til høyre), virksomhetsleder Knut Anton Karlsen og kollega Lise Thomassen.

Om oss

Stendi er Norges største private omsorgsaktør, og leverer et rikt spekter av tjenester innen barnevern, bo- og omsorgstjenester, brukerstyrt personlig assistanse (BPA) og hjemmebaserte tjenester til stat og kommuner.