DLA Piper

DLA Piper kunngjør Charles Severs som ny International Managing Partner og Global Co-CEO fra 2025

Charles Severs tar over stafettpinnen etter Simon Levine som International Managing Partner og global Co-CEO i DLA Piper, med virkning fra 1. januar 2025.

Charles Severs

Siden han ble partner i DLA Piper i 2003, har Charles Severs innehatt flere lederposisjoner, deriblant som leder for firmaets internasjonale Corporate-gruppe. Fra 2018 har han hatt ansvar for DLA Pipers satsning i Asia-Stillehavsregionen, Midtøsten og Afrika.

Etter ti år i som International Managing Partner og Global Co-CEO, vil Simon Levine tre til side for å ta fatt på en ny rolle som ansvarlig for DLA Pipers innovasjon- og transformasjonssatsing. Under Levines ledelse har DLA Piper oppnådd omsetnings- og profittvekst hvert år, og samtidig forsterket sin globale tilstedeværelse. Personlig har han mottatt flere priser for sin innovasjonsrettede ledelse, blant annet «Most Innovative Leader» fra Financial Times Innovative Lawyers Awards.

DLA Pipers managing partner i Norge, Kjetil Haare Johansen, ser fram til samarbeidet med Severs ved roret.

- Charles’ tiltredelse signaliserer starten på et nytt kapittel for firmaet. Jeg ser med forventning og optimisme på hva Charles vil bringe til denne rollen og til vårt firma på internasjonalt nivå, sier Johansen.

- Charles kjenner også den norske og nordiske delen av firmaet svært godt, og vi ser frem til å samarbeide med å ytterligere befeste DLA Pipers sin posisjon i Norge og Norden, fortsetter Johansen.

Avtroppende Global Co-CEO i DLA Piper International, Simon Levine, roser Severs lederegenskaper.

- Charles har vært en integrert del av mitt lederteam det siste tiåret, og det blir en ære å overlevere stafettpinnen for DLA Pipers ledelse til ham ved utgangen av året. Charles er en fremragende advokat, og har en unik evne til å både lede og lytte. Jeg har stor tillit til at Charles er den rette personen til å lede DLA Piper inn i fremtiden, sier Levine.

Charles Severs gleder seg til å ta fatt på arbeidet.

- Dette er et utrolig stolt øyeblikk for meg. Jeg har tilbragt størstedelen av min karriere hos DLA Piper og brenner lidenskapelig for firmaet og de fantastiske menneskene som gjør oss til hvem vi er. Simon vil være vanskelig å etterfølge, men jeg er glad for at vi vil fortsette å være en del av DLA. Vi har definitivt en spennende fremtid foran oss.

Om oss

DLA Piper er et globalt advokatfirma med tilstedeværelse i mer enn 40 land. Ved kontoret på Aker Brygge i Oslo arbeider over 100 advokater innenfor alle forretningsjuridiske fagområder. For mer informasjon: www.dlapiper.no. For ytterligere informasjon om DLA Piper globalt: www.dlapiper.com

Følg pressemeldinger fra DLA Piper

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DLA Piper på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra DLA Piper