DLA Piper

DLA Piper styrker laget med ny partner innen konkurranserett

DLA Piper har gleden av å kunngjøre at Aksel Joachim Hageler trer inn som ny partner i firmaet. Med spesialisering innen EU/EØS-rett, herunder konkurranserett og statsstøtterett, og fra prosesser for blant annet EFTA-domstolen, bringer Hageler med seg omfattende erfaring og kompetanse til DLA Piper Norway.

Aksel Hageler
Aksel Hageler DLA Piper

Hageler har en solid bakgrunn som advokat innen EU/EØS- og konkurranserettsfeltet, med 13 års erfaring som partner i SANDS og før det 9 år som advokat i Wikborg Rein. Han er anerkjent som ledende innen sitt felt av både nasjonale og internasjonale advokatrangeringer.

- DLA Piper har hatt god vekst i Norge og Norden i den senere tid og firmaet har hatt en sterk utvikling de seneste årene. Jeg ser frem til å komme inn i et allerede sterkt fagmiljø og komplettere DLA Piper med min kompetanse og erfaring.

- DLA Pipers internasjonale profil og deres unike posisjon i Norden, med kontorer i alle de nordiske landene, sammen med muligheten til å være en del av firmaets internasjonale konkurranserettsteam, er faktorer som sterkt appellerer til meg. Jeg ser på dette som en stor fordel både for eksisterende og fremtidige klienter, sier Aksel Joachim Hageler.

Country managing partner i DLA Piper Norway, Kjetil Haare Johansen, legger til: - Aksel kommer til å bidra til at vi står enda bedre rustet til å møte markedets og klientenes etterspørsel etter forretningsjuridisk rådgivning innen EU-EØS rett. Vi ser frem til å dra nytte av hans betydelige erfaring.

Johansen påpeker videre: - Med hele 12 nye partnere i Norge det siste året har vi i tråd med vår strategi styrket DLA Pipers attraktivitet og konkurransekraft i det norske advokatmarkedet. Samtidig har vi i perioden også bygget et enda sterkere EU/EØS- og konkurranserettsteam i Norden. Ingen andre advokatselskap i Norge kan matche vår nordiske og internasjonale størrelse og utbredelse. I DLA Piper er vi mer enn 6000 advokater på fem kontinent, og vi kan veldig raskt sette sammen cross-border team for våre klienter, tilpasset sak, klient og oppdragets kompleksitet. Slik vi ser det, så setter vi verden på norgeskartet.

De to siste årene har DLA Piper Norway vokst betraktelig i både antall mennesker og i omsetning, og teller nå over 100 advokater. Internasjonalt har firmaet 135 konkurranserettspartnere. Dette gir oss unik kompetanse- og erfaring og gjør oss i stand til å sette sammen spesialiserte team ut fra hva saken krever, hvilke problemstillinger som oppstår, og hva som best ivaretar våre klienters interesser.

- Gjennom en årrekke har vi fokusert på å bygge et solid EU/EØS- og konkurranserettsteam her i Oslo som en viktig del av DLA Pipers nordiske og internasjonale team. Vi ser utrolig frem til å ta imot Aksel, og med hans bakgrunn og erfaring styrker og komplementerer vi laget ytterligere, sier leder for regulatorisk avdeling og EU/EØS- og konkurranserettsteamet, Line Voldstad.

Aksel Joachim Hageler tiltrer formelt som partner i DLA Piper Norway den 21. desember 2023.

Om oss

DLA Piper er et globalt advokatfirma med 5400 advokater og kontorer i mer enn 40 land. Ved Oslo-kontoret på Aker Brygge arbeider det omkring 100 advokater og totalt 140 ansatte.

Følg pressemeldinger fra DLA Piper

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DLA Piper på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra DLA Piper