Norsk Kylling

Lanserer fire nye kyllingprodukt med god dyrevelferd

Norsk Kylling og REMA 1000 lanserer denne uken nye kyllingprodukter som forbrukeren kan velge med god samvittighet. De fire nye Solvinge-produktene er produsert etter dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC) og styrker produktutvalget til helgekosen.

Weekendkylling: delte kyllinglår med krydder
Weekendkylling: delte kyllinglår med krydder Norsk Kylling Ikke til kommersiell bruk.

– Weekendserien er en oppdatert versjon av en gammel klassiker som endelig er tilbake i REMA 1000. Alle produktene kommer i aluminiumsskål som gjør det enkelt å tilberede. Den nye serien er et «helgeprodukt» som kan nytes med god samvittighet hele uken, forteller Sondre Qvist, kategorisjef for hvitt kjøtt i REMA 1000.

Gjør det enklere å velge dyrevelferd

Weekendserien er et rett-i-ovnen-konsept, og består av fryste produkter med lårfilet, kyllingbryst og en vingemiks. Dette er en nylansering og oppgradering av Lørdagskyllingen, som var et populært produkt i frysedisken.

Den fjerde nyheten som lanseres er Pulled Chicken eller «revet kylling». Dette produktet er sous vide-kokt lårfilet som forbrukeren selv river til saftige strimler av kylling med BBQ-smak. Qvist forteller at langtidsbehandlet kylling lenge har vært en etterspurt vare.

– Pulled Chicken er populær blant voksne og barn, og en slager som passer ypperlig i burgeren eller til fredagstacoen. Pulled Chicken er enkel å tilberede og et saftig og mørt kjøtt med smak av barbecue.

Bruker kun kylling som vokser saktere

Hvert år selges det over 20 millioner varer i REMA 1000 under Solvinge-merket. Alle kyllingproduktene er produsert med en kylling som vokser saktere, og etter den internasjonale dyrevelferdsstandarden, European Chicken Commitment (ECC). Dette har gitt betydelig bedre dyrevelferd.

– For Norsk Kylling er god dyrevelferd et verdivalg. Vi tror på ansvarlig og bærekraftig matproduksjon, og glad for at vi nå kan tilby enda flere produkter med ECC-sertifisert kylling i REMA 1000, sier Gisle Ranum, salgsdirektør i Norsk Kylling.

Spent på responsen

Norsk Kylling og kategoriavdelingen i REMA 1000 jobber kontinuerlig med produktutvikling for å kunne tilby et mangfoldig Solvinge-utvalg til forbrukeren.

– REMA 1000 skal dekke kundebehov med inspirasjon fra inn- og utland. Vi tester ideer og smaker, og vurderer nyheter ut fra potensial i markedet og ønskene fra kundene våre. Vi gleder oss til mottagelsen, og håper de fire nyhetene faller i smak, avslutter Qvist.

Weekendkylling: delte kyllinglår med krydder
Weekendkylling: kyllingfilet med skinn og krydder
Weekendkylling: vingemix med krydder
Pulled Chicken med BBQ-smak
Gisle Ranum, Salgsdirektør i Norsk Kylling
Sondre Qvist, kategori- og innkjøpssjef i REMA 1000

Norsk Kylling

Norsk Kylling drifter en helintegrert verdikjede for bærekraftig produksjon av kylling. Sammen med 134 bønder i Midt-Norge leverer vi sunn og trygg mat av høy kvalitet. I 2022 ble vi den første produsenten i verden til å legge om hele produksjonen etter den internasjonale dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC).

Norsk Kylling AS er 100 % eid av REMA 1000 og har store ambisjoner for vekst og utvikling. Sammen arbeider vi kontinuerlig for å sikre god dyrevelferd og bærekraftig produksjon av hvitt kjøtt.

Følg pressemeldinger fra Norsk Kylling

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Kylling på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Kylling