TUIs omsetning økte med 15 % i første kvartal

– TUI er på riktig kurs. Vi får stadig flere kunder og har en sterk økonomisk utvikling i første kvartal, sier administrerende direktør Sebastian Ebel.

Sebastian Ebel, CEO of TUI Group standing behind a podium with the TUI-logo
Administrerende direktør i TUI Group, Sebastian Ebel, kan glede seg over et sterkt økonomisk resultat i første kvartal 2024. Foto: TUI Group

Reiselysten er på topp i alle markedene til TUI Group. Omsetningen økte med 15 prosent til 4,3 milliarder euro i første kvartal. (TUIs regnskapsår starter i oktober)

200.000 flere gjester

3,5 millioner gjester var på reise med TUI Group i første kvartal og pilene peker oppover. Det er 200 000 flere enn i samme periode i fjor.

– Vi er veldig optimistiske og ser positivt på framtiden. Planen er å øke inntektene våre med minst 10 % og driftsresultatet med minst 25 % i 2024, sier Ebel.

Flere reiser og høyere pris

• Gjennomsnittsprisen på reiser øker med 4 % sammenlignet med samme kvartal i fjor.
  • Antallet bestillinger øker med 8 %
  • Reiser med relativt kort reisetid er mest populære også denne vinteren med Kanariøyene og Kapp Verde i spissen.
  • Om sommeren er det Spania, Hellas og Tyrkia som er de mest populære destinasjonene.

Under den årlige generalforsamlingen senere i dag tirsdag 13. februar skal aksjonærene avgjøre om TUIs børsnotering på London Stock Exchange skal avsluttes. En godkjenning av å kun børsnotere TUI i Frankfurt trenger et flertall på 75 %.

Les mer om resultatene fra Q1 her! (engelsk)

Ønsker du å vite mer om resultatene fra Q1?

Kontaktperson: Kuzey Esener

Mobil:  +49 (0) 511 566 6024

E-post  kuzey.esener@tui.com

Sebastian Ebel, CEO of TUI Group standing behind a podium with the TUI-logo

Om oss

TUI Nordic  er den ledende reiseoperatøren i Norden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over.