Endringer i TV 2s ledergruppe

Fredag 16. februar annonserer TV 2-sjef Olav T. Sandnes at Produksjonsdirektør Lise Heidal slutter i TV 2. Samtidig trer Silje Hovland inn som Produksjonsdirektør i mediehusets ledergruppe.

Lise Heidal og Silje Hovland. Foto: Truls Aagedal / TV 2

Lise Heidal har jobbet i TV 2 siden 2021, da hun gikk inn i TV 2s ledergruppe som Produksjonsdirektør. Hun har hatt ansvar for TV 2s produksjonsstrategi, med oppdrag om å etablere innovative og effektive løsninger for produksjon.

I dag ble det kjent at Heidal slutter i TV 2 ved utgangen av mars 2024.

– Lise har vært et viktig bidrag både i ledergruppen, og i TV 2 for øvrig. Hun har blant annet vært sentral når vi har klart å levere på TV 2s omfattende sportsforpliktelser. Lise har nå fått en spennende mulighet som jeg har forståelse for at hun ønsker å forfølge. Sånn er det når vi har flinke folk i TV 2, og jeg ønsker henne lykke til videre, sier administrerende direktør og sjefredaktør i TV 2 Olav T. Sandnes.

Heidal starter som øverste leder for NEP Broadcast Services’ europeiske virksomhet den 1. april.

– TV 2 er en fantastisk arbeidsplass, der jeg er omgitt av talentfulle kolleger. Jeg skulle gjerne blitt her mye lenger, men en ny og spennende mulighet har presentert seg som vanskelig å takke nei til. Og, jeg vet jo at roret overleveres til de som garantert kommer til å levere i toppklasse, sier Heidal.

Silje Hovland har i mange år vært en sentral leder i TV 2s nyhetsredaksjon, og har siden februar 2022 vært en del av Produksjonsavdelingens ledergruppe. Nå tar hun ansvar for hele Produksjonsavdelingen som Produksjonsdirektør.

– Silje har i mange år utmerket seg med sterkt lederskap, og kombinerer lang og relevant operasjonell og redaksjonell erfaring. Når Lise først slutter er vi glad for at vi har fremragende folk i TV 2 som kan ta det ansvaret, sier Sandnes.

– Jeg er ydmyk overfor nye store oppgaver i en tid der mediebransjen står overfor store endringer både når det gjelder teknologi og brukervaner. Jeg har lang fartidstid i TV 2 og føler meg trygg på at vi er godt rustet for framtiden, spesielt med tanke på alle de dyktige folka som jobber her, sier Hovland.

TV 2s leder- og redaktørgruppe består fra 1. april av:
Olav T. Sandnes, Sjefredaktør og administrerende direktør
Karianne Solbrække, Nyhetsredaktør
Vegard Jansen Hagen, Sportsredaktør
Trygve Rønningen, Programredaktør og Direktør Innholdsstrategi
Silje Hovland, Produksjonsdirektør
Lene Eltvik Vindfeld, Organisasjon- og kommunikasjonsdirektør
Bjørn Gunnar Rosvoll, Salgs- og markedsdirektør
Christian Birkeland, Digitaldirektør
Jostein Viksøy, Økonomidirektør

Tara Salarinezhad NilsenKommunikasjonssjef

For spørsmål om mediehuset TV 2, våre datterselskaper og internkommunikasjon.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.

Tel:+47 928 22 508tara.nilsen@tv2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2