Innstilt til kontrakt på Nye Rikshospitalet

AF Gruppen har blitt innstilt som entreprenør av Helse Sør-Øst RHF for brakkerigg I og II på Nye Rikshospitalet på Gaustad i Oslo. Avtalen inkluderer oppstilling, drift og nedrigging av kontor, spise- og skiftebrakker. Avtalen har en estimert verdi på MNOK 129 ekskl. mva.

Illustrasjonsbilde av brakkerigg

- Vi er meget godt fornøyde med at Helse Sør-Øst RHF har innstilt oss på en spennende entreprise i forbindelse med utbyggingen av Nye Rikshospitalet. Vi har tidligere erfaring fra flere entrepriser for kunden og ser frem til å fortsette det gode samarbeidet, sier Eirik Wraal, konserndirektør for Bygg, Energi og Miljø i AF Gruppen.

Illustrasjonsbilde av brakkerigg

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 31 mrd kroner i 2022 og har i dag ca. 6000 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Betonmast, Eiendom, Energi og Miljø, Sverige og Offshore.