Andreas Haakonsen overtar i Avisa Gaula

Andreas Haakonsen (31) er fast ansatt som ny ansvarlig redaktør og daglig leder i Avisa Gaula i Melhus. – Dette blir gøy, sier han.

– Dette er et spennende område og et spennende prosjekt. Avisa Gaula skal bli en moderne og solid lokalavis for Melhus og omegn, sier Andreas Haakonsen som er ansatt som ny ansvarlig redaktør i avisa.

– Dette markerer det neste steget i satsingen til Amedia i Trøndelag. Det er et spennende område og et spennende prosjekt. Avisa Gaula skal bli en moderne og solid lokalavis for Melhus og omegn. Jeg skal bruke all min kompetanse og erfaring til å nå målene vi har satt oss. Det gleder jeg meg til, sier Haakonsen.

Andreas Haakonsen kommer fra stillingen som nyhetsredaktør i trondsheimsavisa Nidaros, der han siden 20. november vært konstituert som ansvarlig redaktør i forbindelse med et lederskifte i avisa. Haakonsen har jobbet i Nidaros helt siden starten 31. desember 2019, og har hatt flere lederroller i redaksjonen. Han kom til Nidaros fra avisa Fremover i Narvik.

– Det har vært mange gode samtaler med styreleder Svein Atle Huus, om prosjektet. Dette er på mange måter et oppstartsprosjekt, med et stort potensial og sterk konkurranse. Det trigget meg og det ble for fristende. Jeg brenner for lokaljournalistikken og det å skape resultater. Dét skal jeg nå gjøre i min nye jobb også, fortsetter den nye redaktøren.

– Andreas er en dyktig og initiativrik leder som jeg er trygg på vil få stor betydning for en fortsatt positiv utvikling i Avisa Gaula. Han brenner for journalistikken og kommer til å prege avisa på en måte som leserne vil sette pris på, sier styreleder Svein Atle Huus.

Avisa Gaula ble kjøpt av Amedia i 2022, og dekker Melhus, Skaun, Leinstrand og Byneset. Etter overtakelsen er avisa tilført redaksjonelle ressurser. Den kommer ut på papir én dag i uka, og har det siste året etablert en egen nettutgave som oppdateres fortløpende. Den digitale satsingen har medført en svært positiv abonnementsutvikling.

– Vi har nå kommet godt i gang med satsingen vår sør for Trondheim. Med Andreas på plass i avisa, ser vi gode muligheter til at denne utviklingen vil fortsette, sier Huus.

Andreas Haakonsen. ansvarlig redaktør og daglig leder i Avisa Gaula, telefon 994 37 420

Svein Atle Huus, styreleder i Avisa Gaula, telefon 951 98 504

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia