Idrettsgallaseminar 2024

Norges idrettsforbund inviterer pressen til idrettsgallaseminar lørdag 6. januar klokken 13.00-14.30 på Scandic Nidelven.

Årets idrettsgallaseminar heter «Idrettens kraft- like muligheter». Konferansierer er Birgit Skarstein, paralympisk utøver og Daniel Hatland, mangfoldsrådgiver i Norges idrettsforbund.

Velkommen ved idrettspresident Zaineb Al-Samarai.

Sofaprat - barrierer for deltakelse

Hva begrenser mulighetene for idrettsdeltakelse og hva kan vi gjøre for å redusere barrierene?
Zaineb Al-Samarai, idrettspresident, Lubna Jaffery, kultur- og likestillingsminister og Tage Pettersen, nestleder i Familie- og kulturkomiteen.

Ingen begrensninger!

Hva kan idrettsglede for alle være i praksis? Hvordan finne og ta de mulighetene som finnes? Katelyn Garbin er turntrener i Stabæk turnforening. Hun var hovedtrener for utøvere i rytmisk sports­gymnastikk som deltok i Special Olympics World Summer Garnes i Abu Dhabi og er skuespiller i NRK­serien "Cammo". Brenda Garbin er daglig leder i Stabæk turnforening og mammaen til Katelyn.

Hvordan står det til med frivilligheten?

Frivillighet Norge står bak Frivillighetsbarometeret hvert år. Hva sier 2023-tallene om utviklingen av frivilligheten i Norge og i idretten? Stian Slotterøy Johnsen, generalsekretær i Frivillighet Norge presenterer årets undersøkelse.

Når fotball endrer liv

Gatelagene gir personer som sliter med rusutfordringer muligheter på veien tilbake. Stabæk-spiller Dag Gjeruldsen snakker med daglig leder i Fotballstiftelsen Gatelagene, Arne Knoph.

Underholdning
"Eid av Oslo kommune - et eventyr" Sofia Knudsen Estifanos.

Pressevakt NIF

(Hverdager 16.00-23.00, lør/søn 09.00-23.00)

Tel:+47 22565688

Om oss