Anders Horne ny ansvarlig redaktør i Fremover

Anders Horne (46) er ansatt som ny ansvarlig redaktør og daglig leder i avisa Fremover i Narvik. – For meg er dette selve drømmejobben i Narvik, sier han.

Anders Horne overtar som ansvarlig redaktør og daglig leder i Fremover. Frida Brembo kommer også inn i ledelsen i det tradisjonsrike mediehuset i Narvik.

– Fremover har stått i ekstreme endringer siden jeg forlot avisa for 6,5 år siden. Nå er riggen for fremtiden god, det driftes bra og det er en redaksjon med en spennende miks av både rutine og talent, sier Horne.

Han påpeker at den viktigste jobben blir å prioritere tydeligere, fange opp sakene som folk virkelig trenger å lese og å utvikle avisa til også å være relevante for fremtidens generasjoner.

– Fremover har en utrolig sterk posisjon i Narvik, og alle har en mening om oss. Det er vel knapt en region i nord med et større mulighetsrom enn Narvik-regionen innen forsvar, reiseliv, industri og logistikk, sier han.

– Siden min forrige periode har nesten hele redaksjonen blitt byttet ut. Jeg gleder meg til å bli kjent med dem, sier den nye Fremover-sjefen.

Anders Horne har nesten ti års bakgrunn fra Fremover, og var i fire år i ulike redaktør-roller fram til han sluttet i 2017. Han kommer nå fra stillingen som fagleder i reklame-, design- og kommunikasjonsbyrået Riktig Spor i Narvik. Han har også bakgrunn som sportsredaktør i iTromsø og seniorrådgiver i Brønnøysundregistrene.

– Jeg er svært fornøyd med at Anders har takket ja til å påta seg oppgaven som leder i Fremover. Han har bred erfaring som journalist og redaktør, kjenner Narvik godt og er en iderik og engasjert leder. Anders har et bredt kontaktnett i byen, er en trygg publisist med et godt nyhetsblikk og har god innsikt i folks medievaner. Jeg er sikker på at han er riktig person til å løfte Fremover videre, sier styreleder Renate Slettli Nymo.

Hun opplyser samtidig at Frida Brembo (32), etter ønske fra påtroppende ansvarlig redaktør, vil gå inn som utviklingsredaktør i avisa.  Brembo kommer fra stillingen som TV-journalist for NRK, som hun har jobbet med fra Narvik. Brembo var ansatt som journalist i Fremover fra 2016 til 2018 og kjenner avisa godt. Hun har også vært ansvarlig redaktør i Narvik Nu og journalist i Fiskeribladet.

– Dette vil bringe inn ny kraft og fornying i en svært tradisjonsrik avis, samtidig som Ragnar Bøifot vil sikre kontinuitet i rollen som nyhetsredaktør, sier Renate Slettli Nymo.

Anders Horne tiltrer stillingen 1.februar. Nyhetsredaktør Ragnar Bøifot vil være konstituert ansvarlig redaktør fram Anders Horne er på plass.

Ansvarlig redaktør og daglig leder i Fremover Anders Horne.
Telefon 90671014 Epost anders@riktigspor.no

Styreleder i Fremover, Renate Slettli Nymo
Telefon 952 73 648 Epost renate.nymo@amedia.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia