Lederbytte i Dale of Norway og WoolLand

Del

Etter et rekordår for Dale of Norway takker Anette Juel Knudtzon for seg etter 6 år som daglig leder for Woolland AS og 4 år i Dale of Norway. 1. februar blir hun daglig leder i Jørgen Dahl sitt selskap IsaNor Invest. 

Anette Juel Knudtzon
Anette Juel Knudtzon Dale of Norway

– Vi takker Anette for en fantastisk innsats i disse årene, hun har ledet Dale of Norway og organisasjonen gjennom både vanskelige markeder under covid, men også i sterk vekst drevet av fornyet kolleksjon, internasjonal ekspansjon og økning i netthandel. Med en global merkevare, effektiv produksjon, sterk finansiell utvikling og gode vekstutsikter så er Dale of Norway godt rustet for fremtiden, sier styreleder Herman Korsgaard. 

Dale of Norway passerer i år 200 millioner i omsetning med en solid bunnlinje i et krevende marked, mens Woolland fortsetter veksten innenfor sport og passerer 70 millioner i omsetning. 

Til å overta stafettpinnen har styret hentet inn John Are Lindstad som ny daglig leder. Han vil bli en viktig brikke for å sikre videre internasjonal vekst. 

– Vi er veldig glade for å ønske John Are velkommen som ny daglig leder i Dale of Norway. Med lang erfaring fra sport, fashion og sterke merkevarer ser vi frem til en spennende tid med videre vekst for Dale of Norway i våre hjemmemarked og internasjonalt, sier Herman Korsgaard. 

John Are Lindstad begynner i rollen som daglig leder for Dale of Norway og Woolland 8. januar. Han har mange år i sportsbransjen både som kjedeleder og forretningsutvikler i Sport1-gruppen og i Fenix outdoor hvor han har jobbet med internasjonalt salg av merkevaren Fjällräven. Etter dette har han vært daglig leder i Mustad Fishing og Lanullva.

– Jeg gleder meg til å bli med på et lag som skaper gode resultater. Jeg er takknemlig for muligheten til å være med på reisen videre i Woolland og Dale of Norway, sier Lindstad

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Dale of Norway er en av svært få tekstilbedrifter som fortsatt har produksjon i Norge. Bedriften har vært synonym med eksepsjonell kvalitet siden oppstarten i 1879. Dale of Norway er en unik, norsk merkevare med global distribusjon, internasjonalt anerkjent for kvalitetsprodukter i 100% ull.

Følg pressemeldinger fra Dale of Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dale of Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Dale of Norway

Dale of Norway er ikke konkurs30.9.2022 08:57:57 CEST | Pressemelding

I går ble det kjent at Dale Fabrikker er slått konkurs. Det har kommet mange henvendelser til Dale of Norway etter at dette ble kjent, da mange tror at Dale Fabrikker og Dale of Norway fortsatt er samme selskap. Dale of Norway vil derfor presisere at konkursen gjelder Dale Fabrikker og ikke berører Dale of Norway. Dale Fabrikker ble skilt ut som et eget selskap allerede i 1991. Siden den gang har Dale of Norway vært et selvstendig selskap. Dale of Norway har fortsatt tekstilproduksjon på Dale i Vaksdal kommune, et steinkast unna der det hele startet i 1879. Dale of Norway har siden 60-tallet holdt til i egne lokaler, mens det konkursrammede eiendomsselskapet Dale Fabrikker har holdt til i de gamle, opprinnelige fabrikklokalene på Dale.

En epoke er over20.1.2022 11:11:14 CET | Pressemelding

Et samarbeid som strekker seg svært langt tilbake i tid er kommet til sin ende. I nesten hele vår etterkrigstid har Norges Skiforbund Langrenn og Dale of Norway samarbeidet om å lage offisielle gensere til det norske langrennslandslaget. Nå er partene enige i å gå hver til sitt. – Vi hadde et sterkt ønske om å videreføre samarbeidet, men da ønsket ikke var gjensidig kom vi til slutt til en avtale om å gå videre hver for oss. – Det er ingen dramatikk i dette, men vi synes selvfølgelig at det er synd at Norges Skiforbund Langrenn ikke ønsker å fortsette samarbeidet etter så mange år, og ikke minst at de ikke ser verdien av å ha med seg en norsk merkevare, sier daglig leder i Dale of Norway, Anette Juel Knudtzon. Samarbeidet har vært viktig i arbeidet med å etablere Dale of Norway som en internasjonal merkevare. Med årene har Dale fått flere ben å stå på, og med solide Altor i ryggen har Dale of Norway lagt planer for en eventyrlig vekst, både nasjonalt og internasjonalt. – Det er også gl

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye