Jannicke Engan konstitueres som ansvarlig redaktør i Nationen

Jannicke Engan (53) konstitueres som ansvarlig redaktør i Nationen. Hun er nå administrerende direktør  i avisa og konsernsjef i eierselskapet Tun Media. Irene Halvorsen fratrer samtidig stillingen som ansvarlig redaktør.

– Redaksjonen i Nationen har et sterkt engasjement for å lage viktig og spennende innhold om norsk landbruk og matproduksjon. Jeg ser fram til å kunne jobbe enda tettere med dem, sier Jannicke Engan. (Foto: Benjamin Hernes Vogl)

Jannicke Engan tiltrådte i Tun Media og Nationen i 2022 og kom da fra stillingen som leder for visuell avdeling i Dagens Næringsliv.  Hun har i tillegg ledererfaring som daglig leder i Monster Entertainment og utviklingsredaktør og regionredaktør i NRKs distriktsdivisjon.

– Når Irene nå går av, er det bra at vi allerede har en så erfaren leder som Jannicke i Nationen og Tun Media som kan gå inn og ta roret. Jeg er overbevist om at hun vil lede den redaksjonelle virksomheten på en god måte inntil en ny permanent redaktør er på plass, sier styreleder Ingrid Skogrand.

– I det året jeg har vært her, har jeg blitt godt kjent med redaksjonen i Nationen og opplever dem som en kompetent, dyktig og engasjert gjeng. Redaksjonen har et sterkt engasjement for å lage viktig og spennende innhold om norsk landbruk og matproduksjon. Jeg ser fram til å kunne jobbe enda tettere med dem, sier Jannicke Engan.

– Styreleder i Nationen, Jannicke Engan, og jeg er blitt enige om at jeg slutter som ansvarlig redaktør for Nationen. Vi er strategisk uenige om veien videre. Det er en ærlig sak, sier Irene Halvorsen om sin avgang.

– Det har vært ei ære å få lede avisa gjennom mer enn sju år. Vi har fått til utrolig mye sammen, sier Halvorsen.

– Irene har hatt et fantastisk engasjement for Nationen. Under hennes ledelse har Nationen gått fra å være en tilnærmet ren papiravis, til dagens produkt hvor vi har nær 50 prosent digitale abonnenter. Jeg ønsker henne lykke til videre, uttaler Jannicke Engan.

Stillingen som ansvarlig redaktør vil bli lyst ut i 2024.

Konstituert ansvarlig redaktør i Nationen, Jannicke Engan.
Epost: jannicke.engan@tunmedia.no. Telefon: 930 54 856

Styreleder i Tun Media og Nationen, Ingrid Skogrand.
Epost: ingrid.skogrand@amedia.no. Telefon: 951 34 674

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia