Gustaf Eriksson ny konserndirektør for abonnement i Amedia.

Gustaf Eriksson (43) kommer fra stillingen  som analysedirektør i Amedia. Han har siden 2015 hatt ulike lederroller innenfor analyse og abonnement i selskapet.

:Gustaf Eriksson er ansatt som konserndirektør i Amedia, og får det overordnede ansvaret for konsenets abonnementsvirksomhet. (Foto: Ihne Pedersen / Amedia)

Eriksson får nå det overordnede ansvaret for Amedias abonnementsvirksomhet. Det innebærer ansvar for å utvikle Amedias abonnementsøkonomi, og overordnet ledelse av enhetene forbrukermarked, kundesenter og forbrukersalg i Amedia.

– Gustaf Eriksson er en svært faglig sterk og analytisk leder. Han har bekledd ulike lederroller og ledet flere helt sentrale og verdiøkende prosjekter for Amedia. Han nyter stor tillit i hele organisasjonen. Vi er overbevist om at han vil tilføre konsernledelsen mye, sier konsernsjef Anders Opdahl.

– Det er en stor ære og glede å bli spurt om å ta dette ansvaret. Jeg har jobbet sammen med nøkkelpersoner på abonnementsområdet i Amedia i 15 år, men ser nå frem til å bli kjent med hele miljøet, sier Gustaf Eriksson.

– Jeg mener vi i Amedia står overfor to like store og viktige utfordringer. Vi er i et kritisk stadium i omstillingen fra print til det digitale. Samtidig ser vi at den digitale veksten ikke har hatt samme momentum de siste par årene. Vi må lykkes godt på begge områdene hvis vi skal fortsette å levere på samfunnsoppdraget de kommende årene, sier han.

Eriksson starter umiddelbart i stillingen. Han etterfølger Jostein Larsen Østring, som hadde ansvaret for nyheter og abonnement i konsernledelsen.

Ansvaret fordeles nå på to ulike roller i konsernledelsen. Markus Rask Jensen er konstituert som nyhetsdirektør.

– Dette er to så sentrale ansvarsområder for Amedia i årene fremover, at vi nå finner det riktig å ha to spissede roller representert i konsernledelsen, sier Opdahl.

Konserndirektør Gustaf Eriksson, Amedia. Telefon 469 00 064

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia