Ine Hope Karlsen blir ny CFO i GK: Fra Norsk Toppfotball tilbake til rådgivningsbransjen

Ine Hope Karlsen blir ny CFO i Geelmuyden Kiese Gruppen med virksomhet i Norge, Sverige og Danmark. Hun kommer fra rollen som økonomisjef i Norsk Toppfotball. Hope Karlsen har også jobbet som økonomisjef i Vålerenga Fotball Elite og som controller i Gambit Hill&Knowlton.

Ine Hope Karlsen blir ny CFO i GK
Ine Hope Karlsen blir ny CFO i GK (Foto: Thomas Brun / NTB Kommunikasjon)

– Vi ser frem til å få Ine Hope Karlsen (37) med på laget, sier Karne Lykkebo som er konserndirektør og sjef for GK Gruppen i Norden. I tillegg til å ha ansvaret for økonomi og finansfunksjonen i Norge vil Ine Hope Karlsen ha det overordnede CFO-ansvaret for Geelmuyden Kiese Gruppen, med virksomhet i Norge, Sverige og Danmark.

GK Gruppen jobber som rådgiver for kunder over hele Norden og har i dag 140 ansatte på kontorene i Oslo, Stockholm og København. Og selskapet har klare planer for ytterligere vekst i de kommende årene. Videre har Geelmuyden Kiese nylig fått et søsterselskap i form av Brand2Life med 200 ansatte og kontor i London i England, og New York, Minneapolis og San Francisco i USA.

– Vi har store ambisjoner for den norske virksomheten og jeg ønsker å ansette de beste innenfor hver funksjon. God økonomistyring er viktig både for oss og kundene og jeg ser frem til å jobbe med en erfaren CFO som Ine, sier Severin Roald som er adm. direktør for Geelmuyden Kiese i Norge.

GK Nordic fortsetter dermed arbeidet med å styrke organisasjonen. Selskapet har historie tilbake til 1989 og er et av Skandinavias største kommunikasjonsbyrå. GK Nordic er eid av Paritee.

Ine Hope Karlsen starter i stillingen i januar 2024 og vil jobbe nært sammen med Paritee hvor Rune Wilhelmsen er CFO i holdingselskapet. Hun er utdannet Siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, med utveksling både til IAE Aix-en-Provence i Frankrike og University of Victoria i Canada. I tillegg er Ine i ferd med å ferdigstille en Bachelor i rettsvitenskap ved Høyskolen Innlandet.

Ine Hope Karlsen blir ny CFO i GK
Ine Hope Karlsen blir ny CFO i GK. Her med Severin Roald, adm. dir. GK i Norge

Paritee kjøpte nylig Brand2Life med 200 ansatte i London i UK og New York, Minneapolis og San Francisco i USA. Paritee har dermed 350 ansatte rådgivere og kan bidra som aktiv rådgiver for kunder med utfordringer i Norge, Sverige, Danmark, UK og USA.

Det sentrale selskapet i Paritee frem til oppkjøpet av Brand2Life nylig er samfunnsbyrået Geelmuyden Kiese som ble etablert i 1989 og har mer enn 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, København og Stockholm. Selskapet er Skandinavias største kommunikasjonsbyrå. Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com