BAMA

Ny langsiktig avtale mellom BAMA og Gartnerhallen

Del

BAMA og Gartnerhallen skal løfte salget av norsk frukt og grønt videre gjennom utvikling av nye sorter og konsepter, enda ferskere produkter og økt konkurransekraft. Nå er ny langsiktig avtale for de neste åtte årene signert.

– Det absolutt viktigste for samfunnet, forbrukerne og oss i BAMA er å øke forbruket av frukt og grønt. Gjennom forbrukernes preferanser for norske produkter, tror vi på et løft for hele kategorien, sier Espen Gultvedt, norskansvarlig i BAMA.

Ferskere produkter til forbruker, konkurransekraft gjennom effektivitet og bærekraft, og felles norsk-kampanjer, er viktige punkter i den fornyede avtalen mellom BAMA og Gartnerhallen.

De to organisasjonene er dessuten enige om forsterket satsing på innovasjon gjennom teknologiutvikling og forbedringer i hele verdikjeden.

– Gartnerhallen har vært BAMAs viktigste partner i et kvart århundre. Sammen har vi løftet norsk frukt og grønt med 87 prosent i volum. Når vi nå tar nye skritt for å øke norsk videre, blir det avgjørende med enda mer innovasjon og produktutvikling. Vi har alle muligheter til å møte folks ønsker om å spise bærekraftig, sunt og lokalt, og på den måten drive forbruket av norsk frukt og grønt videre, sier Gultvedt.

Kontakter

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye