Bygger 63 leiligheter i Västerås

HMB, et datterselskap i AF Gruppen, har fått oppdraget med å oppføre 63 nye leiligheter i Västerås for Riksbyggen. Kontraktsverdien er MSEK 127 ekskl. mva.

Illustrasjon av Kopparvalvet: Locka og Riksbyggen
Illustrasjon av Kopparvalvet: Locka og Riksbyggen Locka og Riksbyggen

Kontrakten er en totalentreprise og er betinget av tilstrekkelig salgsgrad før igangsettelse.

Dette nye boligprosjektet, Brf Kopparvalvet, vil omfatte drøyt 7 000 m2 BTA fordelt på 63 selveierleiligheter samt butikk- og næringslokaler på gateplan. Prosjektet har høye bærekraftsmål og har som mål å oppnå Miljöbyggnad Silver-sertifisering. Dette prosjektet markerer starten på utviklingen av bydelen Kopparlunden i Västerås og er den første etappen av flere planlagte byggeprosjekter som Riksbyggen vil gjennomføre i området de kommende årene.

- Vi setter pris på tilliten fra Riksbyggen til å bidra i utviklingen av Kopparlunden i Västerås. Dette er et viktig byutviklingsprosjekt som vi ser frem til å være en del av, sier Bård Frydenlund, konserndirektør for Sverige i AF Gruppen.

Byggestart for prosjektet Kopparvalvet er planlagt til høsten 2024 med ferdigstillelse i 2026.

Illustrasjon av Kopparvalvet: Locka og Riksbyggen

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 31 mrd kroner i 2022 og har i dag ca. 6000 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Betonmast, Eiendom, Energi og Miljø, Sverige og Offshore.