KLP Banken øker innskudds- og lånerentene

Økte markedsrenter gir økte innlånskostnader for bankene. KLP Banken har derfor besluttet å øke boliglåns- og innskuddsrentene med inntil 0,25 prosentpoeng.

Beste boliglånsrente blir 4,8 prosent nominelt for Førstehjemslån til unge medlemmer, mens beste innskuddsrente blir 4 prosent nominelt for Plasseringskonto medlem.

De nye rentene gjelder fra 22. oktober for eksisterende kunder. For nye lån gjelder ny rente fra 24. august, og for nye innskuddskontoer fra 25. august.

Direktør for personmarked i KLP, Jorunn Ygre Storjohann, oppfordrer folk til å ta grep allerede nå hvis ikke forbruket er tilpasset den nye og dyrere hverdagen.

– Vi ser at folks privatøkonomi har blitt strammere. Betydelig økte lånerenter samt høy prisvekst har gitt de fleste mindre å rutte med hver måned. Et godt råd er å ta en nærmere gjennomgang av økonomien din. Bli enda mer bevisst eget forbruk, ta gode økonomiske valg og prioritere strengere hva du bruker penger på, sier hun.

Hun råder alle til å ha en egen bufferkonto, noe som er ekstra viktig i trange tider, og begynne å spare.

– Selv små sparebeløp hver måned monner i lengden, og slik kan du lettere håndtere uforutsette utgifter. Kunder som opplever situasjonen som ekstra tøff, ber vi til å ta kontakt med oss. Da kan vi diskutere mulige løsninger ut fra den enkeltes situasjon, oppfordrer Jorunn Ygre Storjohann.

KLP Banken har helt åpen prisliste, og gir alle som har pensjon i KLP de beste betingelsene – uten å prute. Det gjelder enten du er ny eller eksisterende kunde.

For mer informasjon, kontakt:

Direktør personmarked KLP Banken, Jorunn Ygre Storjohann: telefon 934 03 185 eller jorunn.ygre.storjohann@klp.no

Om oss