Stein-Gunnar Bondevik blir assosiert partner i GK

Stein-Gunnar Hansen Bondevik, som frem til sommeren var kommunikasjonsdirektør i Helsedirektoratet, etablerer seg som rådgiver med selskapsnavnet Hansen & Bondevik og blir assosiert partner i GK.

HansenBondevik skal bruke erfaringen fra to tiår som kommunikasjonsdirektør, sjef og rådgiver til glede for kunder i offentlig og privat virksomhet.

– Stein-Gunnar har en erfaring og kunnskap innen kommunikasjon- og strategifaget som få andre i Norge kan måle seg med. Han har også solid ledererfaring fra både forsvar, energi, reiseliv, sjømat, forskning og helse og dette vil være svært attraktivt for våre kunder, sier Severin Roald, administrerende direktør i GK Norge.

Etter å ha ledet kommunikasjonsarbeidet i Hærens styrker i begynnelsen av 2000-tallet, har Hansen Bondevik siden vært kommunikasjonsdirektør i Troms Kraft, Nofima og Universitetet i Tromsø. Han har også vært visepresident i Arctic Economic Council, vært regiondirektør i Innovasjon Norge, og jobbet i Brasil som norsk handelsråd i Sør-Amerika. Hans tidlige yrkeskarriere var som lektor i videregående skole.

Denne sommeren har Geelmuyden Kiese tilknyttet seg flere nye rådgivere med tung seniorkompetanse. De siste månedene har byrået fått inn både kirurg, helseleder og medisinsk direktør Naeem Zahid og PR-nestor og eks-GK-partner Rolf Nereng som nye assosierte partnere.

Nå styrkes teamet ytterligere med Hansen Bondevik, som i sommer gikk inn i en ny epoke som selvstendig rådgiver etter å ha vært i Helsedirektoratet det siste året.

– For et nystartet firma som Hansen & Bondevik er det en stor styrke å bli knyttet til et spennende faglig miljø som GK. Jeg håper jeg skal kunne bidra med min brede erfaring fra både privat og offentlig sektor, nasjonale og internasjonale nettverk og inngående kjennskap til nordområdene, sier Stein-Gunnar Hansen Bondevik.

Nordlendingen er en aktiv skribent og har i mange år figurert som kommentator i blant andre iTromsø, Folkebladet, Nordlys og Dagsavisen. Han er også en populær konferansier og har vært lokalpolitiker for Arbeiderpartiet. Bondevik er utdannet språkviter, med tilleggsutdanning fra Harvard, Forsvarets Høyskole og Handelshøyskolen BI.

Utenom jobb har Hansen Bondevik et sterkt engasjement for idrett og kultur. Som musiker og låtskriver bidro han på flere av låtene på albumet «Bråtebrann» av Moddi, som vant Spellemannnspris i år. Han er tidligere aktiv volleyballspiller og har vært president i Norges Volleyballforbund.

Som assosiert partner vil Hansen Bondevik ha ansvar for egne kunder under en delingsavtale med GK.