Circle K forsterker sin satsning på elbillading i Europa

Circle K henter Christophe Pons fra Ulvang og Jørgen Holen Beckman fra Ringnes, satsingen i Europa fortsetter, og med betydelig vekst og inntreden i nye markeder ser man nå et behov for å styrke det kommersielle teamet. "Circle K forsterker nå sin satsning innen eMobility med skalering av vårt ladetilbud i Europa - dette innebærer både en utvidelse av vårt nettverk, men også en forsterket kommersiell satsning. Vårt mål er å etablere Circle K som foretrukket ladedestinasjon i flere nye markeder", sier Elin Bøe Salgs- og Markedsdirektør for eMobility i Circle K.

Som en del av denne satsningen er det etablert et sentralt markedsteam, bestående av både kommersielle ressurser og et eget digitalt team, med et helhetlig ansvar for det europeiske markedet. Teamet ledes av Jeanette Johansen. Etableringen av det nye teamet innebærer blant annet ansettelsene av Christophe Pons og Jørgen Holen Beckman, som får nyetablerte roller som Commercial Managers.

Jeanette Johansen sier følgende om nyansettelsene, “Med flere dyktige kollegaer på laget er vi nå godt rustet til å ta et steg videre på vår vekstreise. Fra å være en corporate start-up med hovedfokus i Norge skalerer vi ladetilbudet til flere markeder. Nå er riktig tidspunkt for å bygge en tydelig posisjon på tvers av våre markeder.”

Christophe Pons kommer fra rollen som markedssjef for Ulvang og har tidligere også jobbet som digitaldirektør i Mindshare. Han går nå inn i rollen som Commercial Brand Manager med ansvar for posisjonering og markedsstrategi for Circle Ks ladesatsning mot det europeiske B2B-markedet.

“Jeg gleder meg stort til å bidra til videre utvikling av en knallsterk og folkekjær merkevare med hårete vekstplaner innenfor bærekraftig mobilitet. Norge og Skandinavia er foregangsland når det gjelder elektrisk mobilitet både privat og for bedrifter, og Circle K har et godt etablert produkt og tjenestetilbud allerede. Nå får vi en helt unik mulighet til å skalere den ekspertisen til flere europeiske markeder for å sette fart på det grønne skiftet”.

Jørgen Holen Beckman tiltrer rollen som Commercial Brand Manager for B2C. Jørgen har erfaring som Senior Brand Manager i store merkevarehus som Orkla Foods og Ringnes og deler følgende tanker rundt sin nye rolle i Circle K:

Som Commercial Brand Manager B2C i eMobility-teamet ser jeg frem til å jobbe med mobilitet og teknologi i en ny og spennende bransje. Jeg ønsket å være en del av denne utviklingen, og det er ekstra motiverende å sitte i elbil-hovedstaden Oslo, og samtidig legge føringer for hvordan Circle Ks ladetilbud skal se ut også på internasjonalt nivå.”

Med et styrket team i ryggen går nå Circle K sterkt inn i nye områder, og satser videre på å skape en smidig ladeopplevelse og samtidig sikre sin posisjon i lademarkedet, både for bedrifter og privatkunder.

Om oss

Vi kaller oss energistasjon, helt enkelt – fordi vi tilbyr energi til bilen og deg som er på farten.

Om Circle K Norge AS

• Circle K Norge driver 456 energistasjoner i Norge, 259 av dem er bemannede stasjoner som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat.

• Vi bygger ut vårt nettverk av hurtigladere, over 100 stasjoner har til sammen 800 hurtigladere for elbiler.

• Vi er også drivstoffgrossist og har en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge.

• Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.

• Circle K har en hundreårig historie i Norge, som Norsk Brændselsolje A/S med merkenavnene MIL og BP, Norsk Olje as (Norol), Statoil Norge AS og Statoil Fuel & Retail AS (Statoil) og nå Circle K Norge AS (Circle K).

Om Couche-Tard

• Circle K er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard»), en ledende, global aktør innen eMobility, drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
  • Couche-Tard opererer i 24 land med nesten 14 100 butikker, hvorav omtrent 10 700 tilbyr drivstoff til veitransport. Omtrent 122 000 mennesker er ansatt i hele nettverket.

Følg pressemeldinger fra Circle K Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Circle K Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Circle K Norge