SMB Norge

SMB Norge: - Regjeringen og SV gjør ingenting for småbedriftene

Små og mellomstore bedrifter opplever usikre tider. Likevel gjør stortingsflertallet ingenting for småbedriftene. – Ikke bra for Norge, sier Jørund Rytman, administrerende direktør i SMB Norge.

SMB Norge/Johnny Syvertsen Fri bruk for media ved kreditering

Interesseorganisasjonen for landets små og mellomstore bedrifter, SMB Norge, er skuffet over budsjettenigheten mellom regjeringspartiene og SV som ble presentert tirsdag.

- Så vidt vi kan se finnes det ikke et eneste tiltak i denne budsjettenigheten som letter byrden for små og mellomstore bedrifter, sier Jørund H. Rytman.

Han mener blant annet økte konkurstall burde fått stortingsflertallet til å handle.

- Konkurstallene stiger mens regjeringen stikker hodet i sanden og håper utfordringene går over, sier Rytman

Manglende balanse

SMB Norge-sjefen mener at de beste politikerne klarer å balansere behovet for skatteinntekter opp mot behovet for gode rammevilkår for småbedriftene.

- Regjeringspartiene må jo fullstendig ha glemt hvem som skaper milliardene de sitter og fordeler, sier Rytman.

- Dessverre har vi fått politikere som ikke får til denne balansen, sier Rytman.

Mindre skatt på norsk eierskap

Intresseorganisasjonen for landets små og mellomstore bedrifter etterlyser lavere skatt på norsk eierskap.

- Skattene burde vært redusert på grunn av de usikre tidene landets bedrifter nå opplever, sier Rytman.

Om oss

SMB Norge har ca. 5 600 medlemmer over hele landet. Våre medlemsbedrifter spenner over de fleste bransjer, hvor bygg/anlegg, varehandel, industri og faglig-teknisk tjenesteyting utgjør de største. Flertallet av medlemsbedriftene er små og mellomstore bedrifter, og ca. halvparten har inntil fem ansatte. Bedriftene sysselsetter i overkant av 25 000 arbeidsplasser. Vi får stadig nye medlemmer og det styrker vår gjennomslagskraft overfor politikerne.

Følg pressemeldinger fra SMB Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra SMB Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra SMB Norge