To MENY-finalister: - De ansatte er gullet vårt

Senait hos MENY Tveita og Marianne hos MENY Nanset er finalister i kåringen Norges hyggeligste kassamedarbeider. De har til sammen jobbet i MENY i 58 år! – Kulturen vår, med våre matarbeidere i spissen, er gullet vårt, sier MENY-sjef Vegard Kjuus.
MENY-sjef Vegard Kjuus besøker finalist og kassaleder Senait Hailemariam hos MENY Tveita .

Hvert år kårer ukebladet Hjemmet Norges hyggeligste kassamedarbeider blant dagligvarebutikkene. Nå er de 13 finalistene klare, og blant dem to MENY-ansatte.

- Vi har så mange kunnskapsrike og serviceinnstilte matarbeidere i butikkene våre. Det er svært fortjent at Marianne og Senait er i finalen, de representerer den positive MENY-kulturen på en strålende måte, sier Kjuus.

MENY-sjefen er opptatt av å bygge en god internkultur hvor matarbeiderne trives, noe han er overbevist om at smitter over på stemningen kundene opplever i MENY-butikkene.
Målinger viser at MENY scorer høyest på «positiv handleopplevelse» i norsk dagligvare.

Mange med lang fartstid
Marianne Jensen har jobbet i butikken på Nanset i Larvik i 33 år, mens Senait Hailemariam har vært hos MENY Tveita i Oslo i 25 år.
- Så mange som 130 av våre matarbeidere har jobbet i MENY fra vi ble etablert for drøye 30 år siden. En god kultur og dyktige butikksjefer skal ha mye av æren for lojaliteten hos de ansatte, sier Kjuus.

MENY-FINALISTENE:

Senait Hailemariam (49), MENY Tveita, Oslo – «KASSE5» til sms 2205
Kolleger og kunder sier at Senait fra Eritrea er den største solstrålen som finnes. I 25 år har hun gledet kundene på Meny Tveita i Oslo.

– Jeg er så ekstremt glad for å høre at Senait er kommet til finalen, for hun fortjener det så inderlig. For mange år siden kom hun til Norge fra Eritrea, og heldigvis for oss begynte hun å jobbe her. Hun er en fantastisk dame som viser omsorg for alle, det være seg kolleger, sjefer eller kunder. Og hun kjenner stort sett alle kundene våre, sier assisterende butikksjef Pia Myrvold.

Dette sier en kunde: «Verdens snilleste Senait, hun er en fantastisk person mot alle hun møter.»

Marianne Jensen (61), MENY Nanset, Larvik – «Kasse10» til sms 2205
I mer enn 30 år har Marianne sittet i kassen på Meny Nanset. Like blid, hyggelig, serviceinnstilt og omsorgsfull hver arbeidsdag.

– Hos oss er Marianne en superressurs. Meny Nanset = Marianne Jensen, sier assisterende butikksjef Adrian Hov Krøs.
Han forteller at den blide kassadamen er fra Lofoten opprinnelig.
– Jeg vil si at hun er den optimale kassapersonen, skryter han.

Dette sier en kunde: «Marianne er alltid hyggelig og blid, husker alltid handleturen som en god opplevelse, går derfra med et smil etter å ha snakket med henne.»

Her kan du lese om Hjemmets kåring og de 13 finalistene. Frem til og med 30. april kan folk stemme frem sine favoritter.

Finalist Marianne Jensen hos MENY Nanset er svært høyt verdsatt, både av ansatte og kunder.