MENY Revetal kåret til landets beste

MENY Revetal gikk igjen til topps i den høythengende MENY-kåringen «Årets butikk». – Å vinne prisen én gang er imponerende, å vinne for sjette gang skal ikke være mulig. At Norges råeste supermarked ligger i et lite tettsted i Vestfold, sier alt om dedikasjonen, presisjonen og atmosfæren til MENY Revetal, sier Vegard Kjuus, juryleder og MENY-sjef.

Jubelscener. Fra venstre Vegard Kjuus (MENY-sjef), kjøpmann Martin Gran, Tobias Gran (assisterende butikksjef), Halvard Knotten (butikksjef), konferansier Terje Sporsem og Geir Hov (driftsdirektør i MENY). MENY/Thomas Eckhoff

Han understreker at det var svært tett blant finalistene, og at butikkstandarden i MENY generelt er høyere enn noen gang.
- Vi i juryen har besøkt mer enn 50 MENY-butikker rundt om i landet. De oser av matglede og matkompetanse med stort utvalg, masse ferskvarer og dyktige matarbeidere. Jeg har stor tro på MENYs fremtid. Mat-Norge trenger MENY, sier Kjuus.

MENY Revetal ble 30. januar klappet frem som Årets butikk 2023 av en fullsatt sal på kjedens kick-off. Det er sjette gang Vestfold-butikken drar i land seieren, sist gang var i 2018.

- Hos MENY Revetal er det en fantastisk atmosfære. Svært kunnskapsrike ansatte, masse smaksprøver, strøkne ferskvaredisker, god eksponering av både signaturprodukter og tilbudsvarer, fine lokale løsninger og serviceinnstilte matarbeidere, sier Kjuus.

Presisjonen og dedikasjonen til lederteamet gir seg også utslag i de målbare resultatene. MENY Revetal er blant MENY-butikkene med høyest score både på indeksen for kundetilfredshet og medarbeidertilfredshet. Og selv i et tøft år med mye oppmerksomhet rundt matvarepriser, har MENY Revetal kundevekst.

Takker sine ansatte
MENY Revetal så dagens lys allerede i 1910. Butikken drives nå av Martin Gran, som er 4. generasjon eier. Butikken, som også tilbyr netthandel, ligger i tettstedet Revetal i Vestfold i Tønsberg kommune og har 2500 innbyggere.

- Det er de ansatte som gjør at vi får denne prisen. De er helt unike og yter fantastisk service. Det er ikke så mange steder du som kunde får pakket varene dine, det får du hos oss. Vi har kunder fra hele Vestfold, sier kjøpmann Martin Gran.

Omfattende juryprosess
Årets butikk kåres en gang i året. I første runde utpekes en vinner fra hver region og disse går videre til finalen.

Juryen besøker butikkene og sjekker atmosfære og konseptstandard, men ser også på måltall på kundetilfredshet, økonomiske resultater, trygg-mat-rutiner, matsvinn, lærlingeoppfølging, medarbeidertilfredshet, opplæring og kampanjegjennomføring.
I 2022 vant MENY CC Vest, mens MENY Sørlandsparken i Kristiansand vant i 2021.

Fakta om MENY Revetal
Ansatte: 104
Omsetning i 2023: kr. 212,4 millioner

Årets regionvinnere er:
MENY Colosseum, Oslo
MENY Sandvika Storsenter, Bærum
MENY Ski Storsenter, Ski
MENY Sandsværveien, Kongsberg
MENY Saga, Skien
MENY Revetal, Revetal
MENY Grim, Kristiansand
Helgø MENY Mariero, Stavanger
MENY Laksevåg, Bergen
MENY Solsiden, Trondheim

For mer informasjon, kontakt
Kjøpmann Martin Gran, martin.gran@meny.no tlf. 95224163

Om oss

MENY er Norges ledende supermarkedkjede på nett og i butikk med 188 butikker og en omsetning på 22 milliarder kroner i 2021. MENYs lidenskap er gode råvarer, norsk matkultur og gode matopplevelser. I MENY sier vi at spiser du bedre, lever du bedre. Vi er overbeviste om at mat er viktig for folks livskvalitet.

MENY har stort utvalg, mye ferskvare og måltidsløsninger, eget bakeri, mange tusen lokalmatprodukter og store frukt- og grøntavdelinger, men også hundrevis av ukentlige tilbud. Nær 10 000 matarbeidere sørger for personlig service og matfaglig veiledning. For inspirasjon, oppskrifter, vareinformasjon og tilbud, se meny.no. MENY er en del av NorgesGruppen.