Ny rekkeviddestandard med Volkswagens flaggskip ID.7

Volkswagen hinter om en WLTP-rekkevidde på hele 700 kilometer, og flere nye og innovative funksjoner når de utvider en allerede attraktiv ID.-familie med den elektriske familiebilen ID.7.

I dag dro Volkswagen duken av det nyeste medlemmet i den populære og helelektriske ID.-familien. ID.7 er en stor familiebil, noen centimeter lengre enn Norges-favoritten Volkswagen Passat, som siden den kom på markedet i Norge har blitt solgt i et sekssifret antall. Nå kan ID.7 bli nullutslippsalternativet for denne delen av markedet.

ID.7 er en romslig familiebil

- ID.7 blir en virkelig spennende modell for det norske markedet, og den utvider vår allerede brede elbilportefølje ytterligere. Dette er en romslig bil som vil treffe elbileiere med behov for mer plass, samtidig som den også kan treffe kunder som enda ikke har gått over til elbil. Her får du en stor og elegant familiebil med en ny rekkeviddestandard, og med mange spennende innovasjoner, sier Thomas Meiner, direktør for Volkswagen personbil Norge i Harald A. Møller AS.

Volkswagen ID.7 er en sedan-modell med stor bakluke. Med en lengde på nesten fem meter kan ID.7 tilby god plass i coupéen, uten at det går på bekostning av bagasjerommet. Bagasjerommet er på hele 532 liter, noe som virkelig står seg godt i møte med konkurrerende merker og modeller.

ID.7 kommer i første omgang med et batteri på 77 kWh, som vil kunne gi en WLTP-rekkevidde på rundt 615 kilometer, avhengig av utstyrsnivå. Med denne batteripakken vil antatt ladehastighet være inntil 170 kW.

Etter hvert kommer den med et større batteri (86 kWh), som vil gi en WLTP-rekkevidde på rundt 700 km, og en ladehastighet på inntil 200 kW.

Volkswagen omtaler ID.7 som sitt nye flaggskip. Det synes åpenbart også om man bare ser på interiøret. Det blir helt nytt sammenlignet med de andre medlemmene av ID.-familien. Rettere linjer og et mykere materialvalg er noen av elementene som understreker kvaliteten.

- Dette blir en praktisk og stor modell, tilpasset kunder som trenger stor plass og lang rekkevidde. Samtidig blir det en bil for de kresne, med en kvalitetsfølelse vi tror kommer til å appellere til mange. Og så er det jo en Volkswagen, noe som innebærer at den uansett skal være innen rekkevidde for en bredde av norske bilkjøpere, sier Meiner.

Nye innovasjoner i ID.7

Volkswagen har utviklet en rekke nye og innovative funksjoner i sine elektriske modeller, hvor brukervennlighet og trygghet for sjåfør og passasjer er i fokus. Også i denne modellen får du funksjoner som Adaptiv Cruise Control (ACC), Lane Assist og Side Assist, for å nevne noe. Dette er funksjoner som gjør kjøreturen tryggere og mer komfortabel. Blant annet hjelper den sjåføren å holde trygg avstand til bilen foran, og den varsler dersom det kommer hindringer i veien. Side assist hjelper sjåføren å holde oversikt over blindsonen, og legger på den måten til rette for tryggere forbikjøringer.

ID.7 kommer med en 15 tommer stor infotainment-skjerm, som er standard på ID.7. Den er intuitiv, rask og enkel å manøvrere.

Også Head-up display er standardutstyr i ID.7. Dermed er informasjon om fart, skilting og andre relevante opplysninger direkte synlig i frontruten, slik at sjåføren i størst mulig grad kan holde blikket på veien.

Volkswagen har også utviklet et helt nytt og revolusjonerende klimaanlegg med smarte og innovative funksjoner på sitt nye flaggskip. De intelligente ventilene kan styres ved hjelp av enkle tastetrykk på den store infotainment-skjermen.

ID.7 blir den sjette elbilmodellen i ID.-familien, som blir tilgjengelig for norske bilkjøpere. Fra tidligere er ID.3, ID.4, ID.5, ID.Buzz Pro og ID.Buzz Cargo allerede husvarme på norske veier.

ID.7 er er lang og romslig familiebil
ID.7 er en sedan med stor bakluke
15 tommer skjerm er standard i ID.7

240 33 300http://www.vw.no

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og har blitt solgt på det norske markedet i 75 år. Volkswagen personbil har gjennom de siste årene drevet frem elektrifiseringen av den norske bilparken.

Fra og med 2024 er det helt slutt på at Volkswagen tilbyr nye bensin- eller dieselbiler til personbilkunder i Norge. Fra 1. januar blir Volkswagen personbil i Norge et helelektrisk bilmerke.

ID.7-konkurranse tar av – nå dobler Volkswagen premien29.4.2024 10:30:00 CEST | Pressemelding

5.000 ID.7-gensere ble revet bort på under én uke, og genser-konkurrentene har allerede den første uken gått en distanse tilsvarende to og en halv runde rundt jorda. Nå utvider Volkswagen konkurransen, slik at flere kan være med, og dobler premien slik at to ID.7 skal deles ut til to heldige vinnere. – På denne måten får alle som ønsker bli med i konkurransen, samtidig som de som var først ute og sikret seg gensere, har spesielt gode vinnersjanser, sier markedssjef Dan Ruben Johansen.