Prisen er klar - nå kan du bestille Volkswagen ID.7 stasjonsvogn

Salget av den helelektriske stasjonsvognen Volkswagen ID.7 åpner i dag, med en fra-pris på kroner 554.700. – Med vår første elektriske stasjonsvogn tilbyr vi kundene våre masse plass og lang rekkevidde til folkelige priser – og det er akkurat her Volkswagen skal være, sier Sølve Kværn.

Volkswagen ID.7 stasjonsvogn

Volkswagen ID.7 firedørs coupé ble lansert i fjor, og 19. februar var det verdenspremiere på Volkswagen ID.7 stasjonsvogn. Nå er de norske prisene klare også for stasjonsvogn-utgaven, som samtidig åpnes for bestilling.

Volkswagen ID.7 stasjonsvogn kommer i første omgang i en såkalt Pro-utgave. Denne utgaven får en startpris på 554.700 kroner. Tilsvarende utgave av ID.7 firedørs coupé starter nå på 545.000 kroner.

En veldig godt utstyrt Pro Exclusive-utgave av ID.7 stasjonsvogn starter på kroner 579.900, og inkluderer utstyrselementer som:

• Komfortpakke, som inkluderer blant annet oppvarmet ratt og navigasjon

• Assistentpakke, som inkluderer blant annet Travel Assist og Ryggekamera med 360 graders visning

• Eksteriørpakke, som inkluderer blant annet LED Matrix-lykter og sensorstyrt elektrisk bakluke

• Interiørpakke, som inkluderer blant annet elektriske seter med minne og massasje

• Metallic lakk

- ID.7 stasjonsvogn fyller et behov som tidligere har blitt dekket av Passat. Med vår første elektriske stasjonsvogn tilbyr vi kundene våre masse plass og lang rekkevidde til folkelige priser – og det er akkurat her Volkswagen skal være, sier Sølve Kværn, midlertidig leder for Volkswagen personbil i Harald A. Møller AS.

Lang rekkevidde og rask ladehastighet
ID.7 stasjonsvogn kommer i første omgang med bakhjulsdrift, i utgaven «Pro». Denne har et batteri på 77 kWh (82 kW brutto), 286 hestekrefter og et dreiemoment på 545 newtonmeter.

Bagasjerommet er på hele 605 liter.

ID.7 stasjonsvogn i Pro-utgave får en hurtiglade-kapasitet på inntil 175 kW, samt mulighet for forvarming av batteriet, noe som kan aktiveres både gjennom navigasjonen og manuelt via en knapp i bilens meny-system. Dette sørger for effektiv hurtiglading, med en estimert ladetid fra 10-80 prosent på rundt 28 minutter under optimale forhold.

Estimert rekkevidde for Pro-modellen er inntil 604 kilometer (WLTP), avhengig av norske spesifikasjoner og utstyr.

- ID.-familien byr på lang rekkevidde, effektiv ladehastighet og dermed også veldig effektiv forflytningshastighet. ID.7 stasjonsvogn er et godt eksempel på dette, og en bil vi vet oppfyller kravene til de aller fleste norske kunder, sier Kværn.

Godt utstyrt
ID.7 stasjonsvogn er godt utstyrt også i standard-versjon, og byr på AR head-up display som standardutstyr. Dette tillater føreren å holde øynene på veien under kjøreturen, med samtidig tilgang til all relevant kjøreinformasjon. Helt nytt for ID.7 stasjonsvogn er at navigasjonen som er koblet til via Apple CarPlay eller Android Auto nå også vises i AR head-up-displayet, noe som har vært et uttalt ønske fra Volkswagen-kundene.

Den 15 tommer store skjermen sørger sammen med ID. Software 5.0 også for en god brukeropplevelse, og stemmestyringsassistenden IDA har blitt oppgradert, samtidig som ChatGPT er blitt integrert i funksjonen. Keyless access og ryggekamera er også standard-utstyr.

Både ID.7 firedørs coupé og ID.7 stasjonsvogn kommer i utstyrsvariantene Pro og Pro Exclusive, med forskjellig grad av utstyrsnivå. De første ID.7 stasjonsvogn planlegges utlevert over sommeren.

ID.7 og ID.7 stasjonsvogn blir også etter hvert tilgjengelige som GTX-modeller med firehjulstrekk.

- Kundene kan selv velge både den karosseriformen og det utstyrsnivået som passer deres behov. Jeg vil derfor oppfordre kundene til å besøke sin nærmeste Volkswagen-forhandler for å finne den ID.7-varianten som passer dem best, sier Kværn.

Her finner du flere bilder og mer informasjon om Volkswagen ID.7: ID.7 Tourer | Volkswagen Newsroom (volkswagen-newsroom.com)

Volkswagen ID.7 stasjonsvogn - hvit
Volkswagen ID.7 stasjonsvogn interiør