McDonald’s kåret til restaurant- og serveringsbransjens beste på bærekraft

Sustainable Brand Index kåret McDonald’s i Norge til restaurant- og serveringsbransjens beste på bærekraft. I tillegg klatrer selskapet opp 86 plasser på den nasjonale listen, fra 164. plass i 2022 til 78. plass i 2023.

Sustainable Brand Index er Europas største uavhengige merkevareundersøkelse om bærekraft. Rangeringen forteller hvordan forbrukere oppfatter selskaper basert på miljøansvar og sosialt ansvar.

– Som en av Norges største restaurantkjeder har vi et ansvar for å sikre langsiktig og bærekraftig drift av våre restauranter, samtidig som vi jobber med de sosiale og miljømessige utfordringer som er viktige for våre ansatte og lokalsamfunnene vi er en del av. Kåringen er en motiverende anerkjennelse av det arbeidet vi har lagt ned så langt for å gjøre McDonald’s besøket mer bærekraftig for våre gjester, sier Ann Helen Våge, administrerende direktør i McDonald’s i Norge.

McDonald’s i Norges ambisjon er å gjøre en forskjell på områder der vi kan ha størst innvirkning.  For våre gjester er det viktig at vi forbedrer emballasjen vår, redusere avfallet og resirkulere mer, i tillegg til at vi er en ansvarlig arbeidsgiver for unge mennesker.

– Vi er ydmyke på at vi har en vei igjen å gå, og Sustainable Brand Index oppmuntrer oss til å fortsette arbeidet, og fortsette å være ærlige i vår kommunikasjon. Det er viktig for våre gjester, det er viktig for oss, og det er viktig for samfunnet vi er en del av, sier Ann Helen Våge.

Ann Helen Våge, administrerende direktør i McDonald’s i Norge.