PepsiCo

PepsiCo Nordic støtter Matsentralen

PepsiCo Nordics støtter Covid-19 avlastningsinstanser i Norge med en donasjon på 450 000 kroner til Matsentralen.

Denne donasjonen er en del av en større donasjon fra PepsiCo Nordics. I hvert av de nordiske landene mottar en veldedighetsorganisasjon med fokus på å hjelpe til med måltider en donasjon fra PepsiCo Nordics. Totalt vil 300 000 næringsrike måltider gå til trengende barn og familier i de fem landene.

Siden Covid-19 utbruddet begynte, har både PepsiCo og PepsiCo Foundation forpliktet seg til å globalt bidra med over $50 millioner øremerket måltider til trengende familier og barn uten nok penger til å kjøpe mat. Denne støtten har gått til de mest utsatte gruppene i samfunnet, spesielt til eldre og barnefamilier. I mange land bidrar PepsiCo også til lokale sykehusansatte som utfører sitt viktige arbeid.

Matsentralens arbeid med å omfordele overskuddsmat fra matindustrien til ideele organisasjoner som hjelper vanskeligstilte i krevende livssituasjoner er ekstra viktig og nødvendig i korona-tider. Selv om Covid-19 situasjonen gradvis bedres i mange land, er det fortsatt økonomiske utfordringer og økende arbeidsledighet, noe som betyr at den viktige støtten må fortsette. PepsiCo Nordic sin donasjon i Norge går til Matsentralens syv matbanker over hele Norge. I tillegg vil donasjonen støtte pilotprosjektet “Matsentralen Kjøkken”, hvor næringsrike måltider tilberedes av mat fra Matsentralens lager.

Anders B. Pedersen, Administrerende direktør, PepsiCo Nordics:

“Koronakrisen har påvirket alle i samfunnet vårt, men aller mest de mest utsatte i samfunnet. Det betyr mye for meg og våre ansatte å kunne bidra til Matsentralens arbeid med å gi balanserte, sunne og næringsrike måltider til de som trenger det mest. Vi er stolte av arbeidet Matsentralen gjør.

Cristiano Aubert, Styreleder i Matsentralen:

“Som matbank og veldedig organisasjon, er vi 100% avhengige av velviljen fra et bredt spekter av sponsorer. I disse vanskelige tider har etterspørselen etter mat fra matbankene våre økt med opptil 50%, så det å få økonomisk støtte fra PepsiCo slik at vi faktisk kan håndtere en så dramatisk økning er virkelig en velsignelse.

Om PepsiCo

PepsiCo
Lilleakerveien 4, 5 etg.

+47 22 13 25 00http://www.pepsico.com.

PepsiCo-produkter nytes av forbrukere mer enn en milliard ganger om dagen i mer enn 200 land og territorier over hele verden. PepsiCo genererte over $67 milliarder dollar i nettoinntekter i 2019, drevet av en komplementær mat- og drikkevareportefølje som inkluderer Pepsimax, Lay’s, Doritos, Gatorade, 7UP, Mountain Dew, Quaker og Tropicana. PepsiCos produktportefølje inkluderer et bredt utvalg av smakfulle mat- og drikkevarer, inkludert 23 varemerker som genererer mer enn 1 milliard dollar hver i estimert årlig omsetning.

Guiding PepsiCo er vår visjon om å være den globale lederen innenfor Convenient Foods and Beverages gjennom Winning with Purpose. “Winning with Purpose” reflekterer vår ambisjon om å vinne bærekraftig i markedet og integrere samfunnsansvar i alle aspekter av virksomheten.

For mer informasjon, www.pepsico.com

Følg pressemeldinger fra PepsiCo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra PepsiCo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra PepsiCo