1 million medlemmer i Norske Boligbyggelag!

Carl Jonas Hällsten er medlem nummer 1 million i Norske Boligbyggelag. Han meldte seg inn i Obos i vår, og har nå kjøpt leilighet i Hovin borettslag i Oslo sammen med Mikaela Zetterberg.
Fra venstre: Adm. Dir. Thor Eek, Carl Jonas Hällsten og Mikaela Zetterberg.  Foto: nyebilder.no
Fra venstre: Adm. Dir. Thor Eek, Carl Jonas Hällsten og Mikaela Zetterberg. Foto: nyebilder.no

– Det er vanskelig å etablere seg i Oslo, spesielt for de som er alene. Jeg er glad jeg hadde en fem år gammel BSU konto og at vi er to, sier Carl Jonas. Vi visste ingen ting om forkjøpsrett, men vi skjønte det var lurt å være medlem i et boligbyggelag da vi begynte å se oss om på boligmarkedet. Vi var med i flere i budrunder hvor mange hadde lang ansiennitet. Siden det var Obos leiligheter vi ville by på, meldte vi oss begge inn der. Nå er vi lykkelige eiere av en 53 m2 Obos leilighet, sier han.

Og slik ble Carl Jonas Hällsten, en svensk ishockeyspiller, det svært fornøyde medlem nummer 1 million.

Velkommen

I anledning utnevnelsen vanket det både diplom, kunstverk og gavesjekk på 10.000,- fra NBBL til det unge paret. Det ble overrakt av adm. dir. i NBBL, Thor Eek som ønsket de velkommen i Norske Boligbyggelag ved sitt medlemskap i Obos. Eek håpet de ville bli fornøyd med medlemskapet, men ikke minst fornøyd med å bo i et borettslag.

Carl Jonas jobber som branninspektør i Brann og redningsetaten i Oslo, mens Mikaela jobber på Gullfunn i Byporten. De kom begge fra Sverige for 8 år siden, men traff hverandre via felles venner 17. mai i 2016. Nå er de samboere i en leid leilighet på Sinsen, og ser fram til å flytte inn i egen borettslagsbolig 1. august.

Et område i utvikling

Det er et fint område de nye boligeierne har valgt. Hovin borettslag er fra 1956 og har store og gode uteområder og friareal. Ikke minst Hovinparken og Hovinbekken som snor seg nedover.
– Det blir spennende å se utviklingen av området når Hovin, Ulven og Ensjø skal bygges ut til en helt «ny» bydel, sa Eek til «jubileumsparet».

Carl Jonas Hällsten og Mikaela Zetterberg. Foto: nyebilder.no

Norske Boligbyggelag

Norske Boligbyggelags Landsforbund (NBBL) er interesseorganisasjonen for boligbyggelag. 42 boligbyggelag er tilsluttet NBBL. Disse har 990.000 medlemmer og forvalter omlag 490.000 boliger i over 12.000 boligselskap over hele landet.