Zuma slipper ny singel

Artwork for "Dancing With The Stranger"

Etter sommerens første altoppslukende singel fra Zuma, "Brothers In Blood", er det duket for neste runde med landets fremste synth-pop-makere.

I dag kan du meske deg med "Dancing With The Stranger", som følger den samme, lekre stilen som Alexander Stenerud og Henrik Njaa kokte sammen på forrige singel. Den dagsferske singelen hører du her!

Etter noen år vekke fra synthene, skrudde Zuma dem på igjen i fjor og returnerte med "Ocean". Dette er et navn mange vil kjenne seg igjen i fra tidlig 2000-tallet, en periode da de hadde radiohiter som «Pearl» og «Joy In The City», samt hadde to Melodi Grand Prix-opptredener med vokalist Alexander Stenerud.

Artwork for "Dancing With The Stranger"

Falkevik slipper debutalbumet19.10.2018 09:05Pressemelding

Med mot, kreativitet og kjærlighet for improvisasjon, utgjør Julie Falkevik Tungevåg, Ellen Brekken og Veslemøy Narvesen trioen Falkevik - en trio som kombinerer det kalde, nordiske jazz- uttrykket med elegante og rare popmelodier. Musikken beveger seg i landskapet singer- songwriter/indiejazz, med lyriske instrumentelle partier og riff-baserte soloer. Julie Falkevik Tungevåg, en 30 år gammel pianist og låtskriver fra Sogn og Fjordane, er prosjektets låtskriver. Hun har en mastergrad i utøvende rytmisk musikk fra musikkonservatoriet i Kristiansand og benyttes hyppig som frilansmusiker. De siste årene har hun spilt med artister som Ine Hoem, Erlend Ropstad, Anja Skybakmoen, Anette Askvik og Synne Sanden, for å nevne noen få av mange. I dag slippes debutalbumet til Falkevik på Drabant Music. Louder Than I’m Used To er produsert av Julie og gitarist/tekniker David Aleksander Sjølie, og er spilt inn i New Tone Studio og Urban Sound Studios i Oslo. Albumet er inspirert av naturen på Vestlan

Nikkeby Lufthavn reutgir kultskive12.10.2018 12:28Pressemelding

Nikkeby Lufthavn er et ikonisk kultband i hjembyen Tromsø, kjent for sine forrykende liveshow og særegne potpourri av catchy garagerock, punk og pop. I 2000 ga de ut den kritikerroste To The Moon EP på Feedback Underground Records, samt den etterlengtede kanonskiva Babes in Space høsten 2005. Albumet ble kåret til «Den beste rockskiva i Tromsøs historie» av Buktafestivalen i 2015, og har vært utsolgt i mange år. I forbindelse med at Nikkeby Lufthavn er special guest for Marky Ramone’s Blitzkrieg, fra legendariske Ramones, i Tromsø Kulturhus 17. oktober, har bandet i dag endelig gitt ut albumet digitalt. Det kan høres her! Nikkeby Lufthavn serverer et energisk show med volumknappen på elleve, samt fengende låter med bisarre tekster fra et surrealistisk univers uegnet for de fleste menneskesinn. Det er vanskelig å forklare hva Nikkeby Lufthavn er - det må rett og slett oppleves.

deLillos med akustisk versjon av legendarisk låt12.10.2018 10:00Pressemelding

Denne høsten kan du oppleve de norske musikkheltene deLillos land og strand rundt om i Norge på det som er deres store, akustiske høstturné. Men i forkant av dette, ønsket bandet å gå inn i studio for å snekre sammen et par gaver til fansen. Den første av disse gavene er, passende nok, en akustisk versjon av én av deres aller, aller kjæreste hiter: «Kokken Tor». Den kan du høre her! Når det gjelder den andre gaven, så er det jo slik at de som venter på noe godt, definitivt ikke venter forgjeves. Følg deLillos for oppdateringer på Facebook.

Ny singel fra The Contenders12.10.2018 09:46Pressemelding

To og et halvt tiår etter at The Contenders kapret førsteplassen på norsk radio topp 40-listen med «Radioland», er bandet tilbake med nye låter. Tidligere i sommer ble den groovy New Orleans-funk-pregede låta «Feber» sluppet. I dag er den nye singelen «På rømmen igjen» endelig ute. Her snakker vi høygiret med en drivende southern-americana puls og med en norsk tekst som poengterer følgende: Kjærlighetens veier er uransakelige! Låta er skrevet av brødrene Kulseth og produsert av Kim Edvard Bergseth som har produsert og skrevet låter for et utall flotte norske artister, blant annet Amund Maarud, Vidar Busk, Linnea Dale og Adam Douglas. Hør «På rømmen igjen» igjen her!

Hør ny singel fra Gåte nå12.10.2018 09:38Pressemelding

– «Tonen» handlar eigentleg om det som ligg, latent og ibuande, i sjeler. Liv og lære som har i seg rike arvemine og, som samstundes, higar vidare i tradisjonsarv og atterføding av utøvande eigenskaper. Den som er gripen av musikk kjenner det å spela og synge som eit naudsynt kall liksom kjærleiken berre kan få uttrykk i beundring og elsk, sier folkemusikk-guru Knut Buen. Han har skrevet teksten på det som er Gåte sin tredje singel fra det kommende albumet Svevn, ute 2. november. Frontfigur Gunnhild Sundli beskriver «Tonen» som en ballade, og én av de mest nedpå låtene på albumet - til forskjell fra de mer bombastiske singlene «Kom no Disjka» og «Bannlyst». Singelen kan du høre her! – Å evne noko i kunst er, på mange måtar, å kunne handle like mykje ut frå fantasi og draumeliv som ut frå medveten lærdom. Løyndomane og gåtene fødest på nytt som vårane i kvart einaste år, og om noko nytt kjem til, så har det likevel i seg historien, som evulosjonen tilseier, forteller Buen videre om sing